Gazeta informuje, że "w efekcie częstszych wizyt w dyskontach, hipermarketach i supermarketach w pierwszym kwartale ruch średnio był wyższy 9 proc." "Dominują dyskonty: odwiedziło je w tym czasie 92 proc. ogółu konsumentów" – wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud, który publikuje "Rzeczpospolita".
Raport powstał na podstawie analizy wizyt blisko 364 tys. konsumentów. "Jednocześnie statystyczny konsument był w takich sklepach o 15 proc. razy więcej niż rok wcześniej. Tylko hipermarkety pokazały nieznaczny spadek ruchu, o ok. 1 proc." - pisze gazeta.
Michał Rosiak z Proxi.cloud zaznacza, że Polacy, zaciskając pasa i coraz częściej szukają najlepszych cenowo ofert.
- Wskazują na to też wyniki różnego rodzaju sondaży, w których nawet 80 proc. konsumentów deklaruje taką potrzebę – przekonuje.
Tu wygrywają dyskonty, za sprawą poziomu cen, oferty i bliskiej klientowi lokalizacji.
Polecany artykuł: