Tak będzie wyglądał tramwaj na Swojczyce. Zobacz, którędy przebiegnie trasa

i

Autor: UM Wrocław

Wrocław

Tak będzie wyglądał tramwaj na Swojczyce. Zobacz, którędy przebiegnie trasa

2024-03-25 13:44

Niemal dwa kilometry ma mieć trasa tramwaju na Swojczyce, która rozpocznie od pętli na Sępolnie, a zakończy przy cmentarzu na Swojczycach. Projektowanie jest już na ostatniej prostej, a miasto podzieliło się przebiegiem trasy.

Tak wyglądać będzie trasa tramwajowa na Swojczyce

Projektowanie trasy tramwajowej na Swojczyce dobiega końca. Wydzielona trasa ma biec od pętli na Sępolnie do nowej pętli tramwajowej przy cmentarzu na Swojczycach. Jej długość wyniesie miała niemal dwa kilometry. Projekt tramwaju przygotowuje biuro Biprogeo Projekt z Wrocławia, a za zadanie miasto zapłaci 1,7 mln złotych. Wrocław budowę chce współfinansować ze środków unijnych. Gdy pieniądze zostaną przyznane, miasto ogłosi przetarg na budowę trasy. - Przetarg odbędzie się w wakacje 2024. Planowany czas realizacji do 24 miesięcy, a projektowana trasa ma takie same założenia, jak znany już wrocławianom TAT na Nowy Dwór, czyli torowisko składające się z dwóch torów i jest jednocześnie wydzielonym pasem jezdni dla autobusów. Szacunkowe koszty to blisko 200 mln zł za nową trasę plus ponad 83 mln które kosztowały nowe mosty Chrobrego – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Planowo na trasie znaleźć się ma łącznie 15 przystanków:

  • 8 podwójnych tramwajowo-autobusowych,
  • 3 tramwajowe,
  • 4 autobusowe.

Planowana trasa będzie przedłużeniem istniejącej, która teraz kończy się na Sępolnie.

- Przystanki podwójne autobusowo-tramwajowe będą przy ul. Mydlanej (w obu kierunkach), w rejonie stacji paliw przy ul. Swojczyckiej (w obu kierunkach), przy ul. Magellana (dwa podwójne w obu kierunkach). Pozostałe przystanki są zlokalizowane na pętlach – wskazywał Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji.

Pętla na Swojczycach będzie zielona i z drzewami po środku.

- Wprowadzimy roślinność na przystanki w formie wiat z zielonym dachem. Na dachu rozchodnik, do tego pergole lub ogrody deszczowe oraz donice. Ale to przebudowa kompleksowa więc dla samochodów zmodernizujemy jezdnię na Mickiewicza od pętli do nowych mostów. Zamiast niebezpiecznej śliskiej kostki pojawi się cichy i bezpieczniejszy asfalt. Remont przejdzie też ul. Swojczycka do pętli i nowy fragment Marca Polo. Łączna długość nowych jezdni to 1,85 km – wyliczał Paś.

Co więcej, budowa pętli na Swojczycach ma być również ułatwieniem dla pracowników MPK. Kierowcy i motorniczy otrzymają punkty socjalne.

- Zbudowana zostanie toaleta publiczna na pętli Swojczyce, co ma znaczenie dla wszystkich, bo obok jest cmentarz. Powstaną też punkty socjalne dla naszych pracowników na obu pętlach. Co istotne: pętlę na Sępolnie tak przebudujemy, że autobusy - także te aglomeracyjne i miejskie - będą zatrzymywać się wewnątrz pętli, nie blokując przejazdu Mickiewicza, jak dzieje się to teraz – opisywał Witold Woźny, prezes MPK.

Afera wizowa ciąg dalszy! - Michał Szczerba