Najnowsze prace budowlane dotyczące wiaduktu wzbudzają ogromne zainteresowanie. Obecnie w toku są montażowe prace dylatacyjne, które mają kluczowe znaczenie dla stabilności tej imponującej konstrukcji. Ponadto, prowadzone są zaawansowane prace związane z budową zbrojenia pod kapy chodnikowe.
Dane techniczne tego monumentalnego wiaduktu są wprost imponujące. W procesie budowy zużyto aż 4500 metrów sześciennych betonu oraz 635 ton stali zbrojeniowej. Całkowita długość wiaduktu, wraz ze skrzydłami, wynosi 173 metry, podczas gdy konstrukcja nośna ma długość 143 metrów.
"Jesteśmy w trakcie zaawansowanych prac, realizujących bardzo ważny obiekt mostowy Nowy Wiadukt we Wrocławiu. Wiadukt umożliwi przejazd rowerzystom i kierowcom nad bardzo ruchliwą linią kolejową w kierunku Legnicy" - mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Inwestycja poprawi komunikacje od lotniska w kierunku ulicy Kosmonautów oraz ułatwi szybki dojazd do Szpitala Wojewódzkiego przy ulicy Fieldorfa. Zakończenie prac planuje się w drugiej połowie 2023 roku. Realizacja tej inwestycji stała się możliwa dzięki wsparciu finansowemu ze strony Unii Europejskiej. Całkowity koszt budowy nowego wiaduktu przekracza 181 milionów złotych.