Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia
Na dniach powinna ruszyć budowa północnego, 10-kilometrowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. - Wykonawca organizuje już plac budowy, przygotowuje zaplecze materiałowo-sprzętowe i rozpoczyna prace w terenie - mówi Michał Nowakowski, rzecznik marszałka województwa dolnośląskiego.
Nowy odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia rozpocznie się za skrzyżowaniem z ulicą Strachocińską we Wrocławiu, na którym jest już wybudowane rondo i zostanie włączony do drogi krajowej nr 98 między Mirkowem i Długołęką.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia odciąży stolicę Dolnego Śląska od ruchu generowanego przez gminy powiatu wrocławskiego, a także od ruchu zewnętrznego. Nowa droga poprawi również bezpieczeństwo podróżnych i pomoże w gospodarczej aktywizacji terenów położonych na wschód od Wrocławia. Cała trasa będzie gotowa w 2023 roku.
Polecany artykuł:
Ograniczenie prędkości na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.
Z drugiej strony miasta, na AOW, kierowcy będą musieli zwolnić do 120 km/h. To na wniosek komitetu STOP HAŁASOWI WE WROCŁAWIU, który zabiegał o tę zmianę.
- Obniżenie dopuszczalnej prędkości spowoduje zmniejszenie poziomu hałasu. Analiza rzeczywistych prędkości wykazała, że dopuszczała prędkość jest przekraczania przez 27- 45 procent kierowców - dodaje Magda Szumiata z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przypomnijmy, wcześniej zdecydowano też, że na AOW pojawi się w przyszłości odcinkowy pomiar prędkości.
Ograniczenie prędkości na AOW zostanie wyniesione do 26 czerwca.