W lutym nie wykoleił się żaden tramwaj! To pierwszy taki miesiąc od 10 lat

i

Autor: Materiały prasowe MPK Wrocław Facebook

Wrocław: W lutym nie wykoleił się żaden tramwaj! To pierwszy taki miesiąc od 10 lat

2022-03-21 13:13

Liczb jest dużo – tak wrocławskie MPK podsumowuje luty (br.) ! 280 spawów, 12 metrów szyn i 46 godzin, które pogotowie torowe spędziło na wyjazdach awaryjnych. Ale jest coś ważniejszego. Miejski przewoźnik nie odnotował żadnego wykolejenia i jest to pierwszy taki miesiąc od 10 lat. A co z rozjechaniem? Czy do takiego doszło i czy powinniśmy te pojęcia rozróżniać? O tym przeczytajcie poniżej.

We Wrocławiu trwa tak zwana TORYwolucja, czyli program naprawy torów, zwrotnic, czy sieci trakcyjnej na terenie całego miasta. Na ten cel przeznacza się dziesiątki milionów złotych rocznie. Wszystko po to, aby zwiększyć komfort jazdy pasażerów komunikacji zbiorowej, czyli między innymi zapobiegać częstym wykolejeniom wagonów, co do tej pory można było zauważyć na ulicach. O tym, że remonty idą zgodnie z planem świadczy fakt, o którym poinformowało MPK Wrocław na swoim profilu w mediach społecznościowych – w lutym br. nie odnotowano żadnego takiego zdarzenia i jest to pierwszy podobny miesiąc od 10 lat. Co więcej, miejski przewoźnik podsumował luty pod względem różnych wykonanych prac. Planowo wymieniono:

  • blisko 200 metrów szyn na ulicach: Powstańców Śląskich, Kamiennej i Glinianej

  • rozjazd na ulicy Słowiańskiej, przy skrzyżowaniu z ulicą Jedności Narodowej

  • zwrotnicę na pętli Krzyki

Za to awaryjnie:

  • wykonano blisko 300 spawów pękniętych główek szyn i torów
  • zużyto około 7 m3 różnych mieszanek do wyrównywania lokalnych nierówności

  • całodobowe pogotowie torowe spędziło na wyjazdach awaryjnych 46 godzin
  • napawano 12 metrów szyn

Nie było wykolejenia, a co z rozjechaniem? Czym różnią się te pojęcia?

Pasażerowie wrocławskiej komunikacji zbiorowej mogą mieć jednak wątpliwości, co do wspomnianego sukcesu. Krzysztof Balawejder uspokaja, podkreślając, że luty br. był miesiącem zarówno bez wykolejenia, jak i bez rozjechania.

-Rzeczą ludzką jest błądzić, więc doprecyzuję: mamy pierwszy od 10 lat miesiąc bez wykolejenia oraz bez rozjechania. Natomiast jeśli chodzi o różnicę tych pojęć to z tym pierwszym mamy do czynienia, gdy koło jest poza szyną, a z tym drugim, kiedy pozostaje wciąż w szynie – tłumaczy prezes MPK Wrocław

A jakie pojęcia przydadzą się jeszcze wrocławianom?

-Wizja zero to jest termin, który realizujemy w praktyce i jest dla nas bardzo ważny. Od 1,5 roku nikt nie zginął pod wrocławskimi tramwajami. Mamy nadzieję, że docelowo także ta wizja zero to będzie liczba wykolejeń oraz rozjechań. W tym kierunku właśnie zmierzamy - dodaje

Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!