Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała w mediach społecznościowych, że właśnie dobiegają końca prace przy przebudowie ostatnich odcinków drogi krajowej nr 18. Zapowiada również, że jeszcze tej jesieni zmieni się ona w autostradę A18 z Wrocławia do Berlina.
Autostrada z Wrocławia do Berlina. Kiedy będzie gotowa?
GDDKiA ogłosiło, że od 16 października autostrada A18 powinna zostać oddana do użytku. Oddział GDDKiA z Zielonej Góry planuje oddać do ruchu jeszcze we wrześniu odcinek:
- od mostu granicznego do węzła Olszyna;
- od węzła Iłowa do granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego.
W wyniku tego z Wrocławia do Berlina będziemy mogli pojechać:
- najpierw autostradą A4 w okolicy Krzyżowej;
- potem przebudowaną A18 do granicy z Niemcami;
- następnie po stronie niemieckiej autostradami nr 15 i 13.
Autostrada z Wrocławia do Berlina. Co zostało zrobione?
Cała inwestycja wybudowania 70-kilometrowego odcinka oraz dostosowanie drogi do parametrów autostrady kosztowało niecałe 900 mln zł. Prace zostały podzielone na cztery odcinki:
- od granicy państwa do 12 km (ponad dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia);
- od 12 km do 34 km (blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa);
- od 34 km do granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego;
- od granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice.