- Wrocław czeka na podpisanie umowy na przebudowę ulicy Gajowickiej, która potrwa 20 miesięcy.
- Ulica zyska nową nawierzchnię, buspasy i poszerzone jezdnie, a kostka brukowa zostanie częściowo zastąpiona asfaltem.
- Rowerzyści i piesi otrzymają nowe drogi rowerowe i chodniki, powstaną też zatoki parkingowe oraz nowoczesne przystanki z tablicami DIP.
- Chcesz wiedzieć, jakie inne zmiany czekają mieszkańców i jak inwestycja wpłynie na komfort życia w tej części Wrocławia?
Mieszkańcy Wrocławia od dawna czekali na tę informację. Po zakończeniu formalności związanych z prawem zamówień publicznych, miasto będzie mogło podpisać umowę z firmą, która zrealizuje to potężne zadanie. Od momentu zawarcia kontraktu wykonawca będzie miał 20 miesięcy na przeprowadzenie wszystkich prac. A tych zaplanowano naprawdę sporo – zmiany odczują zarówno kierowcy, jak i pasażerowie komunikacji miejskiej, rowerzyści oraz piesi.
Nowa nawierzchnia i buspasy dla kierowców
Kluczowym elementem inwestycji będzie gruntowna przebudowa jezdni na odcinku o długości około 1,3 kilometra. Ulica Gajowicka zostanie poszerzona, dzięki czemu w każdym kierunku pojawią się po dwa pasy ruchu. Co istotne dla usprawnienia transportu publicznego, jeden z tych pasów w każdą stronę zostanie przeznaczony na buspas.
To także pożegnanie z charakterystyczną, ale i niewygodną kostką brukową. Na większości modernizowanego fragmentu zostanie ona zastąpiona gładką nawierzchnią bitumiczną. Jednak miłośnicy historycznego klimatu Wrocławia mogą być spokojni – na niektórych odcinkach, ze względu na wymogi konserwatorskie, kostka zostanie pieczołowicie odtworzona.
Rowerzyści i piesi zyskają nową infrastrukturę
Inwestycja stawia również mocny akcent na potrzeby niezmotoryzowanych uczestników ruchu. Po obu stronach ulicy powstaną w pełni funkcjonalne drogi dla rowerów, które zapewnią bezpieczny i komfortowy przejazd. Równolegle z nimi zbudowane zostaną nowe, równe chodniki.
Projektanci nie zapomnieli także o kierowcach poszukujących miejsc do parkowania. Na fragmencie od alei Hallera do ulicy Kruczej, wzdłuż wschodniej części jezdni, powstaną dedykowane zatoki parkingowe.
Nowoczesne przystanki i prace pod ziemią
Zmiany obejmą również infrastrukturę komunikacji miejskiej. Przebudowane zostaną cztery perony autobusowe, które zyskają nowoczesny wygląd i funkcjonalność. Zostaną one wyposażone w tablice Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (DIP), dzięki czemu pasażerowie będą na bieżąco informowani o rzeczywistym czasie przyjazdu autobusów.
Jak przy każdej tak dużej inwestycji drogowej, spora część prac będzie toczyć się pod ziemią. Zakres robót obejmuje między innymi:
- przebudowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
- modernizację oświetlenia ulicznego i montaż doświetlaczy przy przejściach dla pieszych,
- przebudowę sieci elektroenergetycznych oraz teletechnicznych,
- zabezpieczenie istniejącej sieci ciepłowniczej.
Wykonawca zadba również o zieleń, która jest nieodłącznym elementem przyjaznej przestrzeni miejskiej. Choć najbliższe 20 miesięcy będzie wiązało się z utrudnieniami, efekt końcowy ma przynieść ulgę i znacząco podnieść komfort życia w tej części Wrocławia.