Od 22 kwietnia utrudnienia na linii kolejowej Wrocław - Szklarska Poręba
Przewoźnicy kolejowi informują o zmianach na trasie Wrocław – Wałbrzych – Szklarska Poręba, które wejdą w życie już w poniedziałek 22 kwietnia. Z utrudnieniami w podróżowaniu muszą się liczyć przede wszystkim pasażerowie, którzy będą chcieli jechać pociągiem na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów w pobliżu Jeleniej Góry.
- Na linii nr 274 na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów nastąpi całkowita przerwa w ruchu w terminie 22 kwietnia – 4 czerwca. To oznacza, że pociągi będą zaczynały i kończyły bieg w Janowicach Wielkich, a między Jelenią Górą a miejscowością Janowice Wielkie kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa - czytamy w komunikacie PKP Intercity.
Zmiana będzie dotyczyć pociągów:
- TLK Karkonosze 16170/61170 (relacji Warszawa Wsch. – Jelenia Góra – Warszawa Wsch.),
- IC Pomorzanin 5600/6500 (relacji Gdynia – Jelenia Góra – Gdynia),
- TLK Sudety 36102/63102 (relacji Kraków – Jelenia Góra – Kraków),
- TLK Szczeliniec 36106/63106 (relacji Kraków – Jelenia Góra – Kraków),
- TLK Orzeszkowa 16100/61100 (relacji Warszawa Wsch. – Jelenia Góra – Warszawa Wsch.),
- IC Matejko 60105/66104 (relacji Przemyśl/Wrocław – Jelenia Góra – Wrocław/Przemyśl).
- Dla pociągu IC Śnieżka 1650/6150 (relacji Warszawa Wsch. – Szklarska Poręba Górna – Warszawa Wsch.), na odcinku Janowice Wielkie – Szklarska Poręba Górna, uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Natomiast pociągi EIP 1602/6102 relacji Warszawa Wsch. – Jelenia Góra – Warszawa Wsch. kursować będą w skróconej relacji do/z Wrocławia – informuje PKP Intercity.
Koleje Dolnośląskie poinformowały, że w związku wyłączeniem tunelu w Trzcińsku, autobusowa komunikacja zastępcza zostanie wprowadzona na odcinkach Janowice Wielkie – Jelenia Góra natomiast w pociągach “Szklarka” i “Szrenica” na odcinku Janowice Wielkie – Szklarska Poręba Górna przez Jelenią Górę i Piechowice.
To będzie już trzecie i ostatnie zamknięcie tunelu na tym odcinku. PKP Polskie Linie Kolejowe informuje, że inwestycja związana z remontem 300-metrowego tunelu koło Trzcińska zwiększy możliwości kolei na Dolnym Śląsku.
- Po zakończeniu robót możliwy będzie równoczesny przejazd pociągów po obu torach na trasie Wrocław- Jelenia Góra. Dotychczas ze względu na zbyt małą szerokość zabraniały tego przepisy - czytamy w komunikacie PKP PLK.