Kierowców jeżdżących Autostradową Obwodnicą Wrocławia (AOW) czekają w najbliższych tygodniach spore utrudnienia. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o rozpoczynającym się właśnie remoncie cząstkowym nawierzchni przy dylatacjach (specjalne szczeliny w nawierzchni). Prace rozpoczną się w środę, 4 czerwca, i będą prowadzone na odcinku między węzłami Wrocław Zachód i Psie Pole, na obu jezdniach.
Remont Autostradowej Obwodnicy Wrocławia podzielono na etapy
Aby zminimalizować wpływ remontu na płynność ruchu, drogowcy podzielili prace na dwa etapy.
- Etap 1: Zamknięte pasy awaryjny i prawy – termin realizacji do końca czerwca.
- Etap 2: Zamknięte pasy środkowy i lewy (szybki) – planowany w okresie wakacyjnym.
Kiedy będą prowadzone prace?
Roboty będą prowadzone w porze dziennej, od poniedziałku do piątku, po porannym szczycie komunikacyjnym. Każdego dnia utrudnienia potrwają około 10 godzin. GDDKiA tłumaczy to względami bezpieczeństwa pracowników oraz dostępnością materiałów niezbędnych do naprawy.
W środę prace rozpoczęły się między węzłami Wrocław Stadion a Wrocław Zachód. Jak przekazała w porannym komunikacie GDDKiA ruch odbywa się pasem lewym i środkowym. Zajęty został pas prawy i awaryjny w kierunku Warszawy. Obowiązuje również ograniczenie prędkości do 80 km/h.
Dlaczego tak ważny jest remont przy dylatacjach i co to właściwie jest? Zadaniem dylatacji, czyli specjalnych szczelin jest ochrona konstrukcji przed uszkodzeniami, które mogłyby powstać wskutek zmian temperatury, drgań, osiadania gruntu czy naturalnych procesów kurczenia i pęcznienia materiałów budowlanych. Dzięki nim drogi są trwalsze, bezpieczniejsze i odporne na wpływ warunków atmosferycznych oraz intensywnego użytkowania.
Apel o ostrożność
Zarówno GDDKiA, jak i Dolnośląski Urząd Wojewódzki apelują do kierowców o zachowanie ostrożności w rejonie prowadzonych prac. Warto śledzić komunikaty w mediach społecznościowych GDDKiA – tam też na bieżąco będą publikowane informacje o postępach robót.