Na ten moment czekało sporo rodziców ze stolicy Dolnego Śląska. Od dzisiaj (14 maja) można zapisywać dzieci do pierwszej klasy szkoły podstawowej we Wrocławiu. Jak to zrobić? W dobie pandemii koronawirusa, Departament Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia wyszedł naprzeciw i uruchomił drogę rekrutacji w pełni elektroniczna. Do rekrutacji przystępują dzieci mające miejsce zamieszkania na terenie Wrocławia w wieku 7 lat (2014 r.) oraz 6 lat (2015 r.) jeżeli realizowały, w roku szkolnym 2020/2021 wychowanie przedszkolne albo posiadają opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej dot. możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
Spis treści
- Jak zapisać dziecko do pierwszej klasy szkoły podstawowej we Wrocławiu?
- Logowanie do systemu elektronicznej rekrutacji: jak elektronicznie zapisać dziecko do pierwszej klasy we Wrocławiu?
- Do kiedy trwa rekrutacja dzieci do pierwszej klasy szkoły podstawowej we Wrocławiu?
Jak zapisać dziecko do pierwszej klasy szkoły podstawowej we Wrocławiu?
To bardzo proste. Aby zapisać dziecko do pierwszej klasy szkoły podstawowej we Wrocławiu, trzeba wypełnić krótki formularz. Wystarczy posiadać profil zaufany i bez wychodzenia z domu złożyć wniosek do szkoły podstawowej. Każde dziecko, zgodnie z adresem zamieszkania, ma zapewnione miejsce w szkole obwodowej. Warunkiem jednak jest złożenie zgłoszenia (oświadczenie woli nauki w danej szkole) za pośrednictwem systemu elektronicznego, wyłącznie do szkoły obwodowej, podpisując go swoim profilem zaufanym.
Rodzice dzieci, którzy chcą się ubiegać o przyjęcie do kasy I poza szkołą obwodową, przystępują do rekrutacji na wolne miejsca. Wypełniając wniosek w systemie, wskazują maksymalnie trzy szkoły, z czego jako ostatnią obligatoryjnie wskazują szkołę obwodową.
Logowanie do systemu elektronicznej rekrutacji: jak elektronicznie zapisać dziecko do pierwszej klasy we Wrocławiu?
- Wejdź na stronę https://rekrutacje.edu.wroclaw.pl/
- Zaloguj się do systemu wpisując nr PESEL oraz imię i nazwisko swojego dziecka. Kliknij „Wprowadź wniosek”.
- Wypełnij wniosek w elektronicznym systemie rekrutacyjnym (w zależności od wskazanej decyzji system wygeneruje wniosek lub zgłoszenie).
- W następnym kroku nadaj własne hasło do logowania.
- Po wypełnieniu wniosku możesz ponownie zalogować się na konto dziecka w celu dokonania ewentualnej korekty.
- Dołącz wymagane załączniki.
- Zatwierdź zgłoszenie/wniosek w systemie rekrutacji.
- Podpis swoim profilem zaufanym. W przypadku braku profilu zaufanego dostarcz wydrukowane dokumenty do placówki pierwszego wyboru.
Do kiedy trwa rekrutacja dzieci do pierwszej klasy szkoły podstawowej we Wrocławiu?
Wnioski lub zgłoszenia rejestrowane oraz składane są w terminie od 14 do 20 maja br. W tym terminie należy wypełnić wniosek lub zgłoszenie, dołączyć niezbędne dokumenty oraz podpisać go za pośrednictwem profilu zaufanego. W przypadku braku profilu zaufanego wydrukowane dokumenty, wraz z załącznikami, należy złożyć w placówce pierwszego wyboru.
Warto nadmienić, że rodzice, którzy jeszcze nie posiadają profilu zaufanego, mogą go bardzo szybko założyć, za pośrednictwem swojej bankowości elektronicznej lub przez stronę www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany.
Wyniki kwalifikacji rodzice poznają 1 czerwca, natomiast rekrutacji już 7 czerwca br.