Jak przekonują nas osoby, z którymi rozmawialiśmy przed przychodnią, wolą oni bezpośredni kontakt z lekarzem. Zauważają jednak, że telefoniczne porady również są przydatne.
Przychodnia w Milickim Centrum Medycznym, choć diagnostykę zaczyna od teleporady, stawia na kontakt z pacjentem.
Polecany artykuł:
- Ma pan gorączkę, więc zgłasza się pan na teleporadę. Lekarz zadecyduje czy trzeba pana przyjąć i zbadać. Być może jest ryzyko zachorowania, nie tyle na infekcję koronawirusową ale też inną, taką jak grypa, na którą możemy od razu działać. Dla takich pacjentów mamy przygotowaną śluzę, osobne wejście, dalej lekarz wykonuje badanie i decyduje czy włączamy odpowiednie leczenie czy kwalifikujemy pacjenta do wymazu - mówi kierownik przychodni Marcin Malka.
Pacjenci bez problemu mogą korzystać też m.in. z laboratorium.
Dodajmy, że Milickie Centrum Medyczne zamierza wprowadzić szybkie testy diagnostyczne dla swoich najmłodszych pacjentów, żeby ułatwić diagnozę i dalsze leczenie np. anginy czy grypy.