Stumetrowy Most generała Władysława Sikorskiego ma już niemal 150 lat i jedną z piękniejszych stalowych konstrukcji tego typu we Wrocławiu. Do tego ma granitowe przyczółki i małe tarasy widokowe.
Remont Mostu Sikorskiego jest konieczny. Zabytek jest w coraz gorszym stanie
Jak już kilka miesięcy temu informował Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, Most Sikorskiego wymaga większych prac modernizacyjnych i restauratorskich. Przeprawa, oprócz tego, że jest zabytkiem, cały czas jest istotnym łącznikiem Szczepina z Kępą Mieszczańską. Stąd tak ważna jest informacja o decyzji dotyczącej przyszłego remontu.
- Ostatni poważny remont przechodził prawie cztery dekady temu. Chcemy o niego kompleksowo zadbać, właśnie podpisaliśmy umowę na opracowanie dokumentacji projektowej - poinformował Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Przeprawa zyska nowe oblicze. Wymienią chodniki, torowisko i sieć wodociągową
ZDIUM we Wrocławiu informuje, że planowany remont będzie obejmował m.in.: wymianę płyty pomostowej oraz jezdni, naprawy antykorozyjne, podniesienie nośności obiektu do klasy B, wymianę kap chodnikowych z odrestaurowaniem istniejących balustrad,renowację podpór,wymianę torowiska i sieci trakcyjnej oraz remont sieci wodociągowej umieszczonej na moście.
Na efekty końcowe prac trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Wrocławski ratusz informuje, że prace na przeprawie zaczną się nie wcześniej niż na początku 2025 roku. Koszt samego projektu wyniósł prawie 640 tys. złotych.
Most Sikorskiego powstał w 1875 roku. Jest konstrukcją złożona z dwóch przęseł kratowych wspartych na filarze. Górne łączniki krat tworzą ażurowe zadaszenie nad jezdnią, a nad filarem znajdują się balkoniki widokowe. Cała przeprawa licząca dokładnie 95, 4 metry długości i 14 metrów szerokości jest objęta ochroną konserwatora.