Odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia między rondem przy ul. Buforowej a ul. Grota-Roweckiego wynosi 2,5 km. Nowy fragment jest pierwszą z dwóch części drogi, która ma połączyć Wschodnią Obwodnicę Wrocławia z Bielanami Wrocławskimi. Na ostatni etap prac jeszcze trochę poczekamy. Przetarg na budowę drogi można ogłosić dopiero po otrzymaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Odpowiednie dokumenty są już złożone, lecz oczekiwanie na decyzję urzędu wojewódzkiego wciąż trwa, co opóźnia powstanie kolejnego fragmentu obwodnicy.
Mieszkańcy oceniają odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia
Wśród internautów w temacie obwodnicy panuje niezgoda. Jedni są zadowoleni z inwestycji, wskazując jej plusy, podczas gdy drudzy narzekają na pewne niedogodności. Postanowiliśmy zebrać komentarze mieszkańców i sporządzić listę rzeczy, które nowy fragment obwodnicy "robi" dobrze i źle.
Plusy odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia między Buforową a Grota-Roweckiego:
- Rondo turbinowe
- Długa prosta z możliwością wyprzedzania
- Szeroka ścieżka dla pieszych i rowerzystów
Minusy odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia między Buforową a Grota-Roweckiego:
- Krótkie pasy włączania za rondami
- Drogi dla pieszych i rowerzystów nie są połączone z drogami wrocławskimi
- Korkujące się miejsca, np. Grota-Roweckiego w godzinach 7:00 - 9:00
Mieszkańcy zwracają uwagę także na inne, bardziej szczegółowe aspekty. "Ciekawym minusem jest również korek na pierwszych światłach do Wrocławia od strony ronda w Biestrzykowie, szkoda że nie został zmieniony cykl, bo z Radomierzyc jeździ niewiele aut, a od strony Biestrzykowa w godzinach 6-20 ciągle jest spory zator" - pisze w komentarzach pod jednym z postów o fragmencie obwodnicy pan Konrad.
Gdy 20 grudnia otwarty zostanie odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia między Długołęką a Łanami, to do ukończenia całej inwestycji zostanie już tylko wybudowanie południowego fragmentu do Bielan Wrocławskich.