Zwycięska oferta firmy Pro-tra building była o 40 mln tańsza od zakładanego budżetu. - Możemy powiedzieć, że epidemia zweryfikowała rynek i powiedzieć sobie wprost, że wcześniejsze wyceny i oferty były w jakiś sposób zawyżane - mówi Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.
Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 17 miesięcy na wybudowanie ponad 2-kilometrowego odcinka trasy. - Wykonawca będzie miał za zadanie tak naprawdę przebudować częściowo układ drogowy, a w nowym miejscu, tak zwanej rezerwie terenowej, zrobić podstawę pod trasę autobusowo- tramwajową, następnie ją wybudować. Ta trasa zostanie już poprowadzona do ul. Rogowskiej - dodaje Bartosz Nowak. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace nad drugim etapem skończą się na początku 2023 roku.
W tym czasie kończą się prace na pl. Orląt Lwowskich. Podwale od strony Sądowej powinno być w pełni przejezdne do końca lipca.
Dobra informacja także dla kierowców: na ul. Robotniczej pojawi się asfalt, choć tylko na jej części. Wrocławskim Inwestycjom udało się pozyskać fundusze na ten cel. Mowa o fragmencie Robotniczej przy Dworcu Świebodzkim.