Góry

i

Autor: Jakub Chonchera

Podróże

Dolny Śląsk zaprasza na wakacje. Rusza kampania promująca turystykę po powodzi

2025-05-26 12:06

Władze Dolnego Śląska właśnie ruszają z kampanią promującą turystykę po powodzi. Ma ona na celu zachęcenie Polaków do spędzenia wakacji właśnie w tym regionie oraz wsparcie lokalnych społeczności i przedsiębiorców. Ci drudzy bowiem nadal borykają się z konsekwencjami z września 2024 roku. Sprawdź, co ciekawego można zobaczyć na Dolnym Śląsku.

Dolny Śląsk zaprasza na wakacje

Turystyka to jedna z bardziej istotnych branży w województwie dolnośląskim.

- W 2024 roku 7,5 miliarda złotych zostawili turyści na Dolnym Śląsku. Tych pieniędzy, byłoby więcej, gdyby nie powódź

mówi Jakub Feiga, Dyrektor Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

Właśnie ruszyła nowa kampania promująca oraz wspierająca tereny na południu Dolnego Śląska po powodzi. We wrześniu 2024 roku region dotknęła bowiem kolejna fala, jednak nie tylko wody, ale również odwołanych rezerwacji. Tym samym ucierpiały zarówno biznesy, jak i obiekty w miejscach, które nawiedziła wielka woda, ale też te położone w bezpiecznych lokalizacjach, które nie uległy fizycznemu niszczeniu.

Ruch turystyczny na Dolnym Śląsku jesienią zeszłego roku zamarł, a przedsiębiorcy z regionu wciąż borykają się z konsekwencjami tamtych wydarzeń. W związku z tym Samorząd Województwa Dolnośląskiego stworzył nową inicjatywę pod hasłem "Atrakcyjny na lato. Atrakcyjny na lata".

Ma ona na celu zachęcenie Polaków do spędzenia wakacji właśnie na Dolnym Śląsku oraz wsparcia lokalnych społeczności i przedsiębiorców, którzy ucierpieli w wyniku powodzi.

- Zawsze powtarzam, że Dolny Śląsk to region niezwykły, z bogatą historią, piękną przyrodą i gościnnymi ludźmi. Wybierając wakacje na Dolnym Śląsku, wybierają Państwo nie tylko niezapomniany wypoczynek, ale też konkretne wsparcie dla mieszkańców i lokalnych przedsiębiorców. Uzdrowiska, górskie szlaki, ścieżki rowerowe, historyczne twierdze oraz zabytkowe miasteczka. Nasz region ma ofertę dla każdego i daje wiele możliwości, za każdym razem zaskakując turystów nowymi ciekawymi lokalizacjami

podkreśla Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Cała kampania obejmuje szerokie działania promocyjne:

  • billboardy w największych miastach Polski i w regionie;
  • intensywną kampanię internetową;
  • współpracę z osobami znanymi i związanymi z Dolnym Śląskiem.

- Przed nami również cykl letnich wydarzeń, w trakcie których promować będziemy atrakcje z całego regionu. Najbliższy event odbędzie się w dniach 13-15 czerwca na wrocławskich Partynicach, gdzie będziemy mogli zaprosić Państwa do dolnośląskiego miasteczka i skosztowania regionalnych specjałów, w tym wzięcia udziału w premierze dolnośląskiego burgera. Zachęcam do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych i do zapoznania się z naszymi atrakcjami

mówi Michał Rado, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.

Co ciekawe, opisywana akcja została zainaugurowana w Twierdzy Kłodzko.

- My, jako gminy, które ucierpiały tutaj, na ziemi kłodzkiej bezpośrednio w wyniku powodzi oraz pośrednio po powodzi, wciąż mamy ubytki w liczbie gości, którzy odwiedzają nasz teren. Jest to cenna i potrzebna inicjatywa, jedno z kolejnych wsparć, które mamy z poziomu regionu, za które serdecznie dziękujemy. Zapraszamy wszystkich turystów na ziemię kłodzką, do Kłodzka, do twierdzy i do wszystkich naszych atrakcji, ponieważ Państwa przyjazd na te tereny, pozwoli je szybciej odbudować

dodaje Michał Piszko, Burmistrz Kłodzka.

Na turystów czekają również ciekawe zabytki, historie i malownicze miejsca.

- Twierdza Kłodzko to obiekt o ponad tysiącletniej historii. Jesteśmy czynni codziennie od 9.00 do 19.00, kilka tras zwiedzania dla małych i dużych. Czekają eventy, oferta dla grup zorganizowanych, niesamowite podziemia

zaprasza Dawid Jakubowski, Dyrektor Twierdzy Kłodzko.

Na Dolny Śląsk przyciągają też uzdrowiska, których jest tutaj najwięcej w Polsce.

- Ziemia kłodzka to nie tylko turystyka, ale również lecznictwo uzdrowiskowe, dlatego zapraszamy także do korzystania z oferty Uzdrowisk Kłodzkich, które mają obiekty zlokalizowane w Polanicy-Zdroju, Dusznikach-Zdroju oraz w Kudowie. To miejsca, w których można nie tylko odpocząć, ale również podreperować zdrowie z wykorzystaniem właściwości leczniczych klimatu. To świetna baza do zwiedzenia atrakcji znajdujących się w okolicy

podkreśla Tomasz Pełyński, Prezes Uzdrowisk Kłodzkich.

Kampania promocyjna potrwa od czerwca do końca wakacji. Jej celem jest nie tylko przyciągnięcie turystów, ale także odbudowa poczucia bezpieczeństwa i perspektyw rozwoju w miejscach najbardziej dotkniętych skutkami ubiegłorocznej katastrofy.

Wrocław Radio ESKA Google News
Wygląda jak plaster, działa cuda. Holter z Korei wkrótce trafi na Dolny Śląsk