Konsorcjum Kobylarnia – Mirbud, wybudują odcinek Łany- Długołęka za 165 mln zł. To nie pierwszy wykonawca tego fragmentu trasy. Najpierw był Strabag, który wygrał przetarg z kwotą 100 mln zł i na początku 2019 r. wszedł na plac budowy. Jednak okazało się, że budowa nie rozpocznie się, jeśli urząd marszałkowski nie dopłaci 70 mln zł. Strabag uzasadniał swoją decyzję wzrostem cen i kosztów w całej branży. Wtedy urząd deklarował, że może dopłacić około 40 mln zł, ale firma nie zgodziła się na tę propozycję. Teraz sytuacja wygląda inaczej.
- 10 km, między inny most nad Widawą, wiadukt nad linia kolejową, włączenie do drogi krajowej nr 98. Na to wykonawca będzie miał 2 lata - mówi Michał Nowakowski, rzecznik prasowy urzędu marszałkowskiego we Wrocławiu.
Budimex natomiast jest wykonawcą 2,5-kilometrowego fragmentu od ronda Iwiny do ul. Grota Roweckiego, a odcinek przez miejscowość Wysoka ma na razie tylko wykonawcę projektu. Potem władze województwa otworzą przetarg na budowę tego odcinka. Przypomnijmy, że zakończona jest 13-kilometrowa część od ronda w Iwinach do miejscowości Łany.