Wrocławski start-up chce ułatwić pracę działom HR. Używa do tego sztucznej inteligencji!

i

Autor: Canva Wrocławski start-up chce ułatwić pracę działom HR. Używa do tego sztucznej inteligencji!

Sztuczna inteligencja

Wrocławski start-up chce ułatwić pracę działom HR. Używa do tego sztucznej inteligencji

2023-08-29 10:52

Firmy często zmagają się z pewnego rodzaju chaosem w dokumentach. Wrocławski start-up Alphamoon postanowił wesprzeć przedsiębiorstwa i pracuje nad inteligentną e-Teczką. W tym celu używają sztucznej inteligencji. Na czym to polega?

Alphamoon to start-up z Wrocławia, który działa w obszarze inteligentnego przetwarzania dokumentów. Aktualnie wprowadza na polski rynek moduł Inteligentnej e-Teczki. Jest to dedykowane zespołom HR oraz małym i średnim przedsiębiorcom.

Co to jest Inteligentna e-Teczka?

Inteligentna e-Teczka to rozwiązanie pozwalające na digitalizację dokumentów z teczek pracowników. Automatycznie je kategoryzuje oraz wyciąga niezbędne dane zatrudnionych osób. Pomoże to zespołom kadr uprawnić pracę związaną z przetwarzaniem teczek pracowników.

Alphamoon pozwoliło:

  • zdigitalizować dokumentację;
  • zmniejszyć koszty utrzymania papierowego archiwum;
  • w pełni zautomatyzować proces ręcznego tagowania dokumentów, czyli przypisania odpowiedniej identyfikacji sekcji oraz określeniu typu dokumentu.

Co więcej, projekt e-Teczki uwolni pracowników kadr od żmudnego przenoszenia ręcznie danych z dokumentów i wpisywania ich do odpowiednich systemów.

Inteligentna e-Teczka – rozwiązanie dla prawa

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, akta osobowe powinny być prowadzone w ściśle określony sposób. Od 2019 r. wprowadzono, aby od tego czasu dzielić dokumentację na cztery sekcje. Dodatkowo skrócono obowiązek przechowywania teczek – w określonych przypadkach do 10 lat.

Alphamoon pozwoliło zmniejszyć koszty utrzymania papierowego archiwum w pełni automatyzując cały proces. Inteligentna e-Teczka ułatwia również szukanie konkretnego dokumentu lub informacji.

- Digitalizacja to także zabezpieczenie przed utraceniem dokumentacji w wyniku pożaru lub po prostu upływu czasu. Druk, w szczególności na dokumentach mających kilkadziesiąt lat, traci swoją jakość – mówi Norbert Raus, CEO w Alphamoon cytowany przez wroclaw.pl.

Projekt Inteligentnej e-Teczki jest skierowany do zarówno dużych, jak i małych firm. Chociaż z pewnością problem codziennej pracy z dokumentami jest bardziej odczuwalny w przedsiębiorstwach o dużej skali, to zespół Alphamoon widzi potencjał także w obszarze tych mniejszych.

- Mamy za sobą wdrożenie naszego rozwiązania w jednej z największych firm z sektora energetycznego w Polsce, gdzie inteligentna e-Teczka wspiera digitalizację setek tysięcy dokumentów rocznie - podsumowuje Norbert Raus cytowany przez wroclaw.pl.

M jak miłość. Franka i Paweł wzorem małżeństwa dla Basi i Jaśka