MPK oddaje do użytku wyremontowany przejazd tramwajowy na skrzyżowaniu ulic Legnickiej i Zachodniej oraz łuki torowe przy Dolmedzie. Inwestycje kończą się zgodnie z założonym harmonogramem. Przewoźnik wraca z pracami na plac Jana Pawła II, ul. Widok oraz Biskupin, a także zaczyna nową inwestycję przy Parku Południowym.
#TORYwolucja. Zmiany na zachodzie Wrocławia
Na skrzyżowaniu ulic Legnickiej i Zachodniej kończy się remont przejazdu tramwajowego, polegający m.in. na wymianie szyn oraz nawierzchni na taką z prefabrykowanych płyt betonowych. Od poniedziałku (8 listopada) tramwaje będą tam korzystały już z obu wyremontowanych torów. Wróci także ruch samochodowy.
Kolejny etap remontu placu Jana Pawła II. Pojawią się utrudnienia
Po krótkiej przewie – zaplanowanej w związku z dniem Wszystkich Świętych, w celu ułatwienia mieszkańcom dojazdu na wrocławskie cmentarze – rozpocznie się drugi etap prac na placu Jana Pawła II. W poniedziałek (6 listopada) ekipy remontowe wejdą na część skrzyżowania od strony ul. Legnickiej. Torowcy wymienią rozjazdy oraz łuki torowe, a także ułożą nową nawierzchnię – tak jak to zrobili już w październiku po przeciwnej stronie skrzyżowania.
– Tak jak obiecywaliśmy, utrudnienia będą dotyczyły jedynie części placu Jana Pawła II i nie będzie sytuacji, w której zamkniemy całe skrzyżowanie. Na tym etapie objazdem będą kursowały jedynie te tramwaje, które jeżdżą ulicą Legnicką. Wciąż będzie możliwy przejazd na wprost Podwalem oraz skręt od strony centrum w kierunku mostu Sikorskiego i odwrotnie – zwraca uwagę prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.
Ten etap powinien zakończyć się w styczniu. Kolejnym będzie wymiana skrzyżowania torów na środku placu Jana Pawła II.
Kończy się także krótka przerwa między kolejnymi etapami robót u zbiegu ulic Kazimierza Wielkiego, Szewskiej i Widok. Przed dniem Wszystkich Świętych torowcy wymienili tam skrzyżowanie torowe, z którego korzystają tramwaje 3, 4, 10, 23 i 33 kursujące trasą W-Z oraz linie 6 i 7 łączące południe z północą miasta.
Kolejny etap robót, który rozpoczyna się już w sobotę - 6 listopada - obejmie wymianę rozjazdu w ulicy Widok, umożliwiającego tramwajom skręt na przystanek „Świdnicka” lub jazdę prosto w ulicę Szewską.
Objazdy związane z prowadzonymi tam pracami będą jednak dotyczyły tylko linii 6 i 7 – i to wyłącznie kursów w stronę, odpowiednio, pętli „Kowale” i „Poświętne”. „Szóstka” pojedzie przez plac Dominikański i koło Hali Targowej, „siódemka” – Podwalem, Krupniczą (przy Narodowym Forum Muzyki), Kazimierza Wielkiego, pl. Jana Pawła II, mostem Sikorskiego, ulicami Dubois i Drobnera, a dalej już stałą trasą.
Torowisko na Biskupinie przy ul. Olszewskiego zamknięte od 6 listopada
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w sobotę - 6 listopada- zamknięte zostanie na dwa tygodnie torowisko w ciągu ulicy Olszewskiego, którego remont zakończył się wiosną tego roku. W tym czasie będą prowadzone będą prace nad jego podbiciem i regulacją oraz uzupełnieniem tłucznia. Jak przewoźnik informował jeszcze przed oddaniem trasy do użytku – krótkotrwałe wyłączenie tego odcinka z ruchu jest konieczne z uwagi na kompromis pomiędzy potrzebą wykonania tego remontu, a ochroną przyrodniczego dziedzictwa wrocławskiej Wielkiej Wyspy.
W tym czasie tramwaje linii 1 i 4 będą zawracały na pętli „ZOO”. Linie 4 i 10 zostaną natomiast skrócone do tymczasowej pętli na terenie dawnej zajezdni tramwajowej „Dąbie”. Pomiędzy ulicą Tramwajową a Bartoszowicami będzie kursował zastępczy autobus 701.
Utrudnienia przy Parku Południowym. Potrwają 30 dni
W sobotę (6 listopada) rozpocznie się też remont pętli „Park Południowy” przy ul. Ślężnej. Obejmie on wymianę szyn oraz podkładów, podbudowy torowiska i dwóch rozjazdów.
Pętla zostanie zamknięta do ruchu na około miesiąc. Linia 15 zostanie tymczasowo skrócona do zajezdni tramwajowej Gaj przy skrzyżowaniu ul. Kamiennej i Ślężnej. MPK zainstaluje jednak tymczasowy rozjazd, dzięki któremu tramwaje linii 9 będą mogły kursować aż do przystanku Pułtuska.
– Do obsługi tej linii zapewnimy tabor dwukierunkowy. Dzięki temu jej trasa skróci się zaledwie o około 150 metrów – wyjaśnia prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.
Instalacja tymczasowego rozjazdu potrwa dwa dni – a konkretniej przez weekend 6 i 7 listopada. W tym czasie tramwaje linii 9 także będą zawracały w zajezdni Gaj, a na odcinku Petrusewicza–Park Południowy będzie kursował zastępczy autobus 709. W poniedziałek (8 listopada) linia zastępcza zostanie zawieszona, a „dziewiątka” będzie kursowała już w relacji Sępolno–Pułtuska.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]!