To już pewne! Na Jagodno na razie autobus zamiast tramwaju

i

Autor: Urząd Miejski Wrocław

Z życia miasta

To już pewne! Na Jagodno na razie autobus zamiast tramwaju

2023-04-18 9:51

W poniedziałek 17 kwietnia podpisano umowę na wydzieloną trasę autobusową na osiedle Jagodno. Docelowo podróż do centrum miasta ma zajmować tylko 15 minut. Trasa będzie miała 2,7 km długości.

Buspas to inwestycja wyczekiwana przez mieszkańców południowego Wrocławia od lat. Jagodno jest obecnie jednym z bardziej zakorkowanych osiedli w mieście. Nowa trasa ma mocno przyspieszyć podróż komunikacją miejską. Koszt inwestycji to ponad 40 milionów złotych.

Autobusem na Jagodno

Całość drogi ma 2,7 km długości. Trasa będzie zaczynała się na ulicy Hubskiej, a biec będzie kolejno przez al. Armii Krajowej do pętli przy ul. Kajdasza. Na jej długości zaplanowano 5 przystanków oraz parking park&ride dla 60 samochodów. Co ważne, drogą w przyszłości będzie mógł pojechać tramwaj. 

“Trasa będzie tak zbudowana i przygotowana, aby kiedyś pojechał tędy tramwaj. Na razie będą jeździły tylko autobusy, które tym wydzielonym korytarzem będą mogły dostać się do dworca na ulicę Suchą w kilkanaście minut” - mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. 

Budowa podzielona jest na trzy etapy: od Armii Krajowej, do cmentarza przy ul Bardzkiej i na pętlę przy ulicy Kajdasza. Ma zakończyć się w 2025 roku. To spora inwestycja, którą zajmie się wrocławska firma, odpowiedzialna za wcześniejszą przebudowę Mostów Pomorskich. Godziny szczytu na Jagodnie są mocno uciążliwe, a buspas ma pomóc w sprawnym dostaniu się do pracy i spokojnym późniejszym powrocie do domu.

"To inwestycja o wartości 42 miliona złotych. Ważna nie tylko dla mieszkańców Jagodna ale całej aglomeracji. Dla osób dojeżdżających z południowych części Dolnego Śląska do miasta. Po to to budujemy, aby ludzie mogli swobodnie z niej korzystać i w ciągu 15 minut dostać się do centrum” - dodaje Piotr Paś z Wrocławskich Inwestycji.

Władze Wrocławia: "Budowa buspasu nie sparaliżuje Jagodna"

Jak podkreśla Urząd Miejski Wrocławia, miejsce, na którym będzie budowany pas, jest położone tak, że prace nie spowodują utrudnień układzie drogowym. Na ten moment to głównie pas trawy. Nie ma konstrukcji do zburzenia ani ciężkich robót drogowych do wykonania. Wyjątkiem są skrzyżowania, które czasem będą wymagały od kierowców cierpliwości.

Bartłomiej Ciążyński nowym wiceprezydentem Wrocławia