Wypadki rowerowe nie są rzadkością we Wrocławiu - szczególnie muszą uważać Ci, którzy nie mają prostej drogi do domu a skręcać lubią.
- W 70% wypadki to zderzenia boczne czyli rowerzysta jedzie pasem rowerowym, wjeżdża na przejazd rowerowy i zostanie uderzony przez skręcający w podporządkowaną uliczkę samochód - Mówi Ula Jagielnicka z Biura Zrównoważonej Mobilności.
Polecany artykuł:
Mieszkańcy Wrocławia często zgłaszają swoje prośby o wyremontowanie odcinka i polepszeniu warunków drogowych. Najczęściej jednak apele dotyczące bezpieczeństwa napływają z jednej części miasta.
- Dużo mieliśmy zgłoszeń od mieszkańców Brochowa. Zgłaszali oni, że obecna infrastruktura nie pozwala im się bezpiecznie przemieścić bezpiecznie, np. z dziećmi - Dodaje Jagielnicka.
Rowerowa infrastruktura jest ważna dla miasta dlatego Biuro Zrównoważonej Mobilności jest już po ustaleniu działań, które mają określić strategię rozwoju infrastruktury dla dwukołowców we Wrocławiu. Ma on zakładać wszystkie prośby skierowane od mieszkańców oraz priorytetowe działania (Takie jak np. poprawa bezpieczeństwa). Plan ten będzie obowiązywał aż do 2030 roku.
Zanim jednak plan zostanie wdrożony nowych ścieżek rowerowych możemy spodziewać się na ulicy Sądowej, powstanie także uzupełnienie odcinka dla rowerów na ulicy Legnickiej (Między Rybacką a Placem Jana Pawła). Szykuje się także duża budowa na Żmigrodzkiej (Od Mostu Trzebnickiego aż do Kamieńskiego) powstanie ścieżka.
Rozpoczynając artykuł zaznaczyłem ilość procentów ruchu rowerowego we Wrocławiu. Jest to jednak statystyka mają niecałe 2 lata. Jaki ruch dwukołowców będzie w 2022 roku? Tego dowiemy się jesienią bieżącego roku gdy przeprowadzone zostaną kolejne badania.