Kierowcy zyskają nowe możliwości na tym skrzyżowaniu. - Dobudowane zostaną dodatkowe pasy ruchu, które ułatwią wjazd na Kępę Mieszczańską, wyremontowana zostanie nawierzchnia ulic, powstaną drogi rowerowe, chodniki, nowe przystanki, przebudujemy sieci podziemne, nasadzimy kilkanaście drzew przy ul. Dmowskiego - mówi Michał Kulicki, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji - Także sami mieszkańcy Kępy Mieszczańskiej powinni ucieszyć sie z informacji, że dostana możliwość wyjazdu z osiedla w lewą stronę - dodaje Michał Kulicki. Przez pół roku skrzyżowanie będzie można tylko przejechać na wprost od ul. Jagiełły w kierunku ul. Długiej.
Jak będą wyglądały objazdy?
- Kierowcy jadący od ul. Długiej w kierunku centrum pojadą od ul. Dmowskiego, a następnie ulicą Księcia Witolda, która na odcinku do skrzyżowania z Jagiełły i ul. Mostowej będzie jednokierunkowa. Na skrzyżowaniu będzie można pojechać w lewo w kierunku Jagiełły i Dubois, prosto lub w prawo w ul. Mostową i Podwale w kierunku pl. Jana Pawła II - tłumaczy Justyna Kleczewska-Strąg, kierownik projektu z WI.
- Kierowcy jadący od placu Jana Pawła II w kierunku ul. Długiej lub Kępy Mieszczańskiej będą musieli pojechać ul. Jagiełły w kierunku mostów Mieszczańskich, a następnie skorzystać z nawrotki i przejechać na pasy ruchu w kierunku ulicy Dmowskiego i Mieszczańskiej- wyjaśnia Justyna Kleczewska-Strąg.
- Kierowcy jadący od ul. Dubois w kierunku pl. Jana Pawła II będą musieli pojechać w kierunku mostu Dmowskiego. Tam skorzystać z nawrotki (przejechać na południowy pas ruchu) i wjechać w ul. Księcia Witolda, z której będzie można skręcić m.in. w prawo w kierunku pl. Jana Pawła II - analizuje Justyna Kleczewska-Strąg.
Objazdy w komunikacji miejskiej
Od 24 kwietnia (sobota) zmienią trasy linie tramwajowe 15, 70 i 74 oraz linie autobusowe C, 103, 104, 128, 144 i 250. Tramwaje linii 15 i 74 od pętli Poświętne lub Osobowice, od pl. Staszica będą kursowały objazdem przez pl. Powstańców Wlkp., ul. Chrobrego, Łokietka, Drobnera, most Uniwersytecki, ul. Grodzką, Kazimierza Wielkiego, Krupniczą do pl. Legionów.W przeciwnym kierunku, tramwaje linii 15 i 74 pojadą objazdem od pl. Legionów przez ul. Krupniczą, Kazimierza Wielkiego, Szewską, most Uniwersytecki, Drobnera, Chrobrego i pl. Powstańców Wlkp. do pl. Staszica.
Budowa tramwaju przez Popowice to jedna z największych inwestycji komunikacyjnych Wrocławia. Jej koszt to ponad 222 miliony złotych. Inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej. Tramwajem pojedziemy w 2022 roku.