Co roku magazyn "Forbes Women" publikuje ranking najcenniejszych kobiecych marek osobistych. W 2023 roku pierwsze miejsce zajęła Iga Świątek. Polska tenisistka powtórzyła zeszłoroczny sukces, ponieważ w 2024 roku ponownie znalazła się na szczycie. Tym razem jej wartość medialną wyceniono na ponad miliard złotych.
Magazyn podkreśla, że tworzenie wspomnianego zestawienia nie należy do łatwych zadań. Analizie poddano ponad trzy i pół miliona publikacji, a łączna wartość medialna wszystkich badanych treści osiągnęła aż 15,7 miliarda złotych. Jest to znaczący wzrost w porównaniu z 2023 rokiem.
Olga Tokarczuk w TOP20 rankingu najcenniejszych kobiecych marek w Polsce 2024. Sprawdź, na ile wycenili wartość medialną znanej pisarki
Wiemy, że po raz kolejny na pierwszym miejscu rankingu najcenniejszych kobiecych marek znalazła się Iga Świątek. Obok niej na podium jest również znana reżyserka Agnieszka Holland (2. miejsce) oraz tenisistka Magda Linette (3. miejsce).
W TOP20 zestawienia znalazła się również Olga Tokarczuk. Mieszkająca we Wrocławiu noblistka zajęła 19. miejsce, a jej wartość medialną wyceniono na 169 545 791 zł. Wyżej nad pisarką znalazły się m.in.:
- Katarzyna Dowbor (18. miejsce, 174 822 928 zł);
- Edyta Górniak (15. miejsce, 202 774 183 zł);
- Sonia Bohosiewicz (14 miejsce, 205 601 990 zł);
- Julia Wieniawa-Narkiewicz (13. miejsce, 207 661 589 zł);
- Roksana "Roxie" Węgiel (12. miejsce, 214 865 448 zł).
Ranking TOP20 najcenniejszych kobiecych marek zamyka Daria Zawiałow. Wartość medialną wokalistki z Koszalina wyceniono za to na 157 199 005 zł.