Dosłownie centymetry dzieliły nastolatka z Lubina od tragedii. Chłopiec wchodząc na ruchliwe przejście dla pieszych na jednej z ulic Lubinie, nawet nie sprawdził, co dzieje się na drodze, a co najważniejsze, jaki sygnał daje sygnalizacja świetlna.
Chłopiec w kapturze i z telefonem w ręce wszedł na czerwonym świetle na pasy
Policja w Lubinie zdecydowała się opublikować film z miejskiego monitoringu, żeby przestrzec przed nieodpowiedzialnym zachowaniem inne osoby. Kamera monitoringu zarejestrowała szokujące zdarzenie na jednym z przejść. Po tym, jak chłopiec przeszedł przez pasy na czerwonym świetle, na wysepce inny pieszy dał nastolatkowi reprymendę.
- Na wysepce, jeden z pieszych, który jest świadkiem tej sytuacji, ściąga chłopcu kaptur z głowy, pokazuje, że wszedł na pasy mając czerwone światło i uświadamia, co przed chwilą mogło się wydarzyć – przekazuje asp. szt. Sylwia Serafin z lubińskiej policji.
Całe szczęście w tej niezwykle niebezpiecznej sytuacji tylko szybka reakcja kierujących pojazdami uchroniła tego młodego pieszego przed kalectwem, a nawet śmiercią.
- Przypominamy, że kilka miesięcy temu, na tym właśnie skrzyżowaniu, śmierć poniosła mieszkanka Lubina, która również weszła na przejście, mając czerwone światło i została potrącona przez jadące auto – dodaje policjantka.
Lubińska policja kolejny raz apeluje i przypomina obowiązki pieszego.
Zabrania się pieszemu m.in.:
- wchodzenia na jezdnię lub drogę dla rowerów: bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych; spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi
- zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię, drogę dla rowerów lub torowisko;
- przebiegania przez jezdnię lub drogę dla rowerów;
- korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię, drogę dla rowerów lub torowisko, w tym również podczas wchodzenia lub przechodzenia przez przejście dla pieszych – w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, drodze dla rowerów, torowisku lub przejściu dla pieszych