Most Piaskowy, choć dodaje sporo uroku Wrocławiowi, to zaczyna być poważnym kamieniem w bucie miasta. Mimo zapowiedzianego remontu, na horyzoncie nie widać nawet wstępnego projektu odnowionej konstrukcji, nie mówiąc już nawet o rozpoczęciu jakichkolwiek prac budowlanych. Dodatkowym problemem jest fakt, że Most Piaskowy po prostu się sypie, a żeby uniknąć potencjalnych zagrożeń, miasto wprowadziło zakazy poruszania się po nim dla kolejnych kolejnych już pojazdów.
Nieudany przetarg znacznie opóźnia remont mostu
Pierwszym etapem renowacji mostu Piaskowego był przetarg na wykonawcę projektu remontu. Budżet, jaki miasto zaplanowało na to przedsięwzięcie, wynosił 492 000 zł, podczas gdy jedyne oferty, jakie wpłynęły, znacznie przekroczyły tę kwotę.
Oferty przetargowe na wykonanie projektu remontu:
- YLE Inżynierowie z Warszawy - 590 400 zł
- PBW INŻYNIERIA z Wrocławia - 707 250 zł
Przetarg zostanie więc najpewniej powtórzony, a dopiero po jego rozstrzygnięciu przyszły projektant rozpocznie wykonywanie swojego zadania, na co ma... aż rok. Wykonawcy prac budowlanych miasto będzie mogło zacząć szukać dopiero po otrzymaniu gotowego projektu. Na remont mostu Piaskowego jeszcze długo poczekamy...
Nowe ograniczenia i zakazy na moście Piaskowym
Przed wprowadzeniem nowych zakazów, dotychczasowe ograniczenia i tak były całkiem spore. Wjeżdżać na most mogły tylko pojazdy, których masa nie przekraczała 3,5 tony, ale zakaz nie dotyczył służb komunalnych i dojazdów do posesji. Miasto postanowiło, że:
- Po moście nie mogą poruszać się dwukierunkowe tramwaje Skoda
- Po moście nie mogą poruszać się autobusy MPK
- Po moście nie mogą poruszać się pojazdy ciężarowe
- Po moście nie mogą poruszać się śmieciarki
- Przez most w dalszym ciągu mogą przejeżdżać osoby dojeżdżające do posesji
Nowe trasy autobusów przejeżdżających przez most Piaskowy
W związku z wprowadzeniem nowych ograniczeń na moście Piaskowym, od soboty 25 lutego autobusy będą jeździć w kierunki m.in. pl. Bema przez most Uniwersytecki. Autobusy powrócą na most Piaskowy po jego zakończeniu. Kursy nocne linii 242, 244, 251 i 259 poprowadzono w obu kierunkach od Hali Targowej przez ulicę Grodzką, most Uniwersytecki i ulicę Drobnera do placu Bema.