Zwrot nietrafionego prezentu nie musi być taki łatwy

i

Autor: Bob Dmyt / Pixabay Zwrot nietrafionego prezentu nie musi być taki łatwy

Kupiona zabawka nie działa? Jak zwrócić nietrafiony prezent? Posłuchaj rad rzecznika konsumenta

2020-12-28 18:44

Nie trafiliście z prezentem? Obdarowana osoba dostała dwie takie same książki lub bluzki? A zabawka dla dziecka nie działa? Co robić? Jako konsumenci możemy skorzystać z naszych praw!

Przedmiotu kupionego w sklepie nie zwrócimy, jeśli sprzedawca tego nie przewidział. Ale możemy go reklamować, jeśli nie działa prawidłowo.

- W pierwszej kolejności konsument ma prawo żądać naprawy bądź wymiany zabawki. Dopiero jeśli przedsiębiorca nie ma takiej zabawki na wymianę, nie może jej naprawić, wtedy dopiero możemy żądać odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy - mówi Wioletta Pacyna, rzecznik praw konsumenta w powiecie milickim.

Łatwiej jest gdy zakupy robiliśmy w sieci.

- Ustawodawca dał konsumentom prawo zwrotu towaru w ciągu 14 dni od momentu wydania tego towaru. Nie patrzymy kiedy została zawarta transakcja, kiedy kliknęliśmy "Kupuję" w sklepie on-line, tylko kiedy ten towar do nas dotarł - dodaje rzecznik praw konsumenta z Milicza.

Możemy w ten sposób oddać każdą zamówioną rzecz, bez podawania przyczyny. Wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Oświadczenie wysyłamy elektronicznie bądź papierowo, za potwierdzeniem nadania. Po złożeniu takiego oświadczenia mamy dodatkowe 14 dni na odesłanie nietrafionego prezentu.

Posłuchaj: Rzecznik konsumenta radzi jak zwrócić nietrafiony prezent
Szczepienia medyków