Rowery, auta, tramwaje i duży ruch pieszych przy Hali Targowej
Obszar skrzyżowania przy Hali Targowej i Moście Piaskowym jest szczególnie obciążony ruchem kołowym, tramwajowym, rowerowym i pieszym. Dodatkowo, ze względu na sąsiedztwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Hali Targowej, zabudowy mieszkalnej i usługowej, tras turystycznych oraz terenów zielonych, obszar ten jest stosunkowo skomplikowany. Zaproponowane rozwiązania projektowe mają na celu umożliwienie bezpiecznego przejazdu z istniejących ścieżek rowerowych wzdłuż nabrzeży Odry i ul. św. Ducha na południe, w kierunku pl. Nankiera.
“Chodzi o to żeby umożliwić rowerzystom bezpieczne i zgodne z przepisami dostanie się z Placu Nankiera do Bulwaru Dunikowskiego. Obecnie jest to możliwe tylko jeżeli jedziemy ulicą Grodzką, później stając na pasie do skrętu w lewo, czekamy i skręcamy w Most Piaskowy, mogąc włączyć się w Bulwar Dunikowskiego” - tłumaczy Urszula Jagielnicka z Biura Zrównoważonej Mobilności Urzędu Wrocławia.
Co się dokładnie zmieni? Przejazd zgłaszany w ramach Budżetu Obywatelskiego ma powstać tam, gdzie obecnie znajduje się przejście dla pieszych. Między placem Nankiera, a Mostem Piaskowym, ma być dwukierunkowy przejazd rowerowy, natomiast samo przejście dla pieszych zostanie lekko przesunięte. Będzie można dzięki temu wygodnie wyjechać z Rynku i skręcić w parking pod wydziałem Filologicznym, by skorzystać z przejazdu rowerowego, a następnie bezpiecznie kontynuować podróż na południe, czy wschód Wrocławia.
W ostatnich dniach został rozstrzygnięty przetarg. Zadaniem biura projektowego, które zostało wybrane, jest opracowanie koncepcji rozprowadzenia najlepszego rozwiązania ruchu drogowego w tym miejscu. Biuro projektowe będzie odpowiedzialne za opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszelkich wymaganych opinii, uzgodnień i decyzji, które pozwolą na zrealizowanie tego ważnego przedsięwzięcia. Wykonawca ma na to 8 miesięcy.