Akcent historyczny
Promenada Krzycka powstaje na trasie historycznego szlaku spacerowego tzw. Hugo Richter Weg, znajdującego się wzdłuż torów kolejowych Towarowej Obwodnicy Wrocławia. Obwodnica powstała na początku XX w. według pomysłu ówczesnego dyrektora Ogrodów Miejskich Wrocławia – Hugo Richtera.
W nowej odsłonie jest łącznikiem między istniejącymi parkami: Grabiszyńskim i Południowym oraz nowo powstałymi parkami na wschodzie, aż do osiedla Tarnogaj.
- Ścieżka to istotny element dłuższego założenia, jakim jest Promenada Krzycka. Ciągnie się przez ponad 7 km południowymi osiedlami Wrocławia – od Tarnogaju po ul. Grabiszyńską. Jeszcze w tym roku zamierzamy ogłosić przetarg na realizację kolejnego etapu od ul. Bardzkiej do Tarnogaju i zamkniemy tę część wschodnią ścieżki. Trzeba też myśleć o połączeniu ścieżki z Brochowem – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Polecany artykuł:
Inicjatorką powstania ścieżki tuż przy Wzgórzu Gajowickim w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego była Agnieszka Dusza: – Nikt wcześniej nie chodził tą ścieżką, były duże kałuże. Teraz jest ścieżka dla dzieci, które poruszają się tędy z Jagodna na Gaj do szkoły. Mieszkańcy jeżdżą na rolkach.
Będzie więcej dróg rowerowych
Wrocławianka dodaje, że początkowo to miała być pieszo-rowerowa zielona obwodnica Wrocławia. Dziś projekt się rozwinął. W tegorocznym WBO (projekt nr 9) można głosować na kolejny etap inwestycji, m.in. w parku Mamuta.
– Takich miejsc nigdy nie jest zbyt wiele. Lubimy tędy spacerować, a Zoja też jest zadowolona – mówi Małgorzata Wegner-Kruszewska, mieszkanka która na otwarcie przyszła razem z córką.
Łączny koszt prac wyniósł 2,8 mln zł. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta zapowiada, że jeszcze w tym roku rozpisze przetargi na dwa dodatkowe odcinki: od ul. Borowskiej do ul. Śliwkowej oraz od ul. Ziębickiej do ul. Gazowej.