Przypomnijmy, linia kolejowa nr 281 została oddana do użytku w marcu 2019 r. Na kilka dni przed jej uruchomieniem osunął się nasyp kolejowy. Prace mające na celu otwarcie linii trwały do ostatnich godzin przed wyjazdem pierwszych planowanych pociągów.
Od tego czasu PKP PLK wykonywało na tej trasie kolejne trzy remonty, związane z utwardzaniem gruntu pod torami i odpowiednim odwodnieniem terenu. Ostatnie prace rozpoczęto w kwietniu, jednak planowane na miesiąc prace wydłużono do końca maja.
- Na trasie z Grabowna Wielkiego do Zdun prowadzone są prace związane z usuwaniem dysfunkcji skarp przekopów i wykonywane jest odwodnienie liniowe. Zamknięcie wydłużono o miesiąc, bo trzeba wykonać dodatkowe zabezpieczenia - wyjaśnia rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Oprócz remontu spółka prowadzi też kolejne inwestycje na tej trasie.
- Wykonane będą prace na czterech przejazdach, które zostaną wyposażone w nowe urządzenia zabezpieczające. Przeprowadzona zostanie też rozbudowa nastawni na stacji w Grabownie Wielkim, dzięki czemu uruchomimy lokalne centrum sterowania, które zapewni bezpieczeństwo na ponad 34-kilometrowym odcinku z Grabowna Wielkiego do Cieszkowa.
Remonty oraz inwestycje pochłoną 19 milionów złotych.
W związku z remontem Koleje Dolnośląskie wprowadziły zastępczą komunikację autobusową z Oleśnicy do Krotoszyna. Pociągi dalekobieżne omijają ten odcinek objazdem przez Ostrów Wielkopolski.