Ile osób odwiedziło Jarmark Bożonarodzeniowy we Wrocławiu?
Jarmark Bożonarodzeniowy we Wrocławiu to wyjątkowa atrakcja, która co roku przyciąga całe mnóstwo odwiedzających. To jeden z najpiękniejszych jarmarków w całej Europie, więc nic dziwnego, że z wielką chęcią odwiedza go tak dużo osób. Jak poinformowało miasto, Jarmark Bożonarodzeniowy 2024/2025 przyciągnął 812 tysięcy gości, którzy zrealizowali aż 1,6 miliona wizyt.
Co ciekawe, największą grupą uczestników Jarmarku byli mieszkańcy Wrocławia, którzy stanowili aż 62% wszystkich odwiedzających. Łącznie, 76% wszystkich uczestników pochodziło z Dolnego Śląska. Jeśli chodzi o gości spoza Dolnego Śląska, to najliczniejszą grupę krajowych odwiedzających stanowili mieszkańcy Mazowsza (31%), a następnie Wielkopolski (17%) oraz Śląska i Łódzkiego (po 12%). Udział krajowych uczestników wyniósł 14%. Zagraniczni goście stanowili z kolei blisko 6% wszystkich uczestników. Wrocław najczęściej odwiedzali Niemcy, Czesi oraz Ukraińcy.
"Wrocławski Jarmark to już nie tylko punkt na mapie świątecznych wydarzeń, ale prawdziwa wizytówka naszego miasta. Z radością obserwujemy, jak każdego roku przyciąga on coraz więcej gości, nie tylko z Wrocławia, ale także z całej Polski i zagranicy. To doskonała okazja, by wspólnie celebrować magiczny czas Bożego Narodzenia"
- podkreśla Małgorzata Golak, Dyrektor Biura Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Warto przypomnieć, że Jarmark Bożonarodzeniowy we Wrocławiu zyskał również dużą popularność w zagranicznych mediach. O wrocławskim jarmarku pisały między innymi brytyjski „Daily Mail”, niemiecki „Die Welt” czy amerykański serwis „The Huffington Post”. Wydarzeniem zachwycały się również „Daily Express” i CNN.
"Wysoka ocena Wrocławia na tle innych europejskich miast to zarazem duże wyróżnienie i równie wielka odpowiedzialność za podtrzymanie wypracowanej przez lata marki. Jarmark wrocławski stał się symbolem świątecznej tradycji, która nie tylko przyciąga turystów przynoszących wymierny przychód lokalnym przedsiębiorcom i budżetowi miasta, ale także wzmacnia naszą tożsamość i promuje Wrocław na całym świecie"
– mówi Radosław Michalski, Dyrektor Departamentu Marki Miasta Urzędu Miejskiego Wrocławia.