Przypomnijmy, że jeszcze w sierpniu br. zostało rozpisane postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania, jakim jest właśnie budowa Alei Północnej na odcinku od ulicy Poświęckiej do ulicy Bolesława Krzywoustego. W przetargu wystartowały cztery firmy, a ostatecznie Wrocławskie Inwestycje wybrały ofertę wrocławskiego Biura Projektów Dróg i Mostów „BBKS-PROJEKT”. Cena jaką zaproponowało biuro za realizację tej inwestycji wyniosła blisko 4,7 mln złotych brutto. A chodzi o brakujący odcinek obwodnicy śródmiejskiej, który ma połączyć północne osiedla miasta, czyli: Polanowice, Sołtysowice, czy też Poświętne z Psim Polem. Umożliwi to uspokojenie ruchu w tamtych rejonach oraz sprawne komunikowanie się między wspominanymi dzielnicami. Trasa ma liczyć około 5,5 km. Co więcej w wytycznych dla projektanta zawarto elementy, które nadadzą połączeniu charakter alejowy. Przyszła droga będzie miała po jednym pasie jezdni w każdą ze stron, a także ścieżki rowerowe, chodniki i wiadukt nad linią kolejową.
Niezwykle ważnym elementem ma stać się również zieleń (planowane są szpalery drzew) oraz nowoczesne rozwiązania dla gospodarowania wodami opadowymi. Zakłada się, że aleja posiadać będzie 6 skrzyżowań, które ułatwią wjazd na trasę z między innymi: ul. Poświęcką, ul. Kamieńskiego, ul. Redycką, ul. Sołtysowicką. Na wspomnianych skrzyżowaniach pojawią się dodatkowe pasy ruchu dla skręcających i sygnalizacje świetlne. Planowana jest także budowa bezkolizyjnego przejścia wiaduktem nad torami kolejowymi linii 143 oraz nowe skrzyżowanie z ul. Krzywoustego w rejonie mostu na Widawie.
Najpierw odciążenie Sołtysowic
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców m.in. Sołtysowic, prace budowlane w w pierwszej kolejności rozpoczną się od połączenia ul. Krzywoustego nowym łącznikiem z ul. Poprzeczną, gdzie powstanie wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu Alei Północnej. Jest to o tyle ważne, że zapewni to bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej 143. Obecnie straty czasu związane z zamykaniem przejazdu kolejowego w ciągu ul. Czajkowskiego, czy ul. Poprzecznej dochodzą nawet do 30 min w ciągu godziny w porannym szczycie.
- Chcemy, żeby pierwszym etapem była budowa łącznicy, która będzie prowadzić od Centrum Handlowego Korona- kilkaset metrów za tory kolejowe do ulicy Poprzecznej. 600 metrów dodatkowej drogi, która spowoduje, że kierowcy wyjeżdżający z Sołtysowic, nie będą musieli jechać przez przejazd kolejowy tylko pojadą nad torami. Zdecydowanie ułatwi to dojazd do drogi krajowej, wiodącej przy ul. Krzywoustego. Sołtysowice prężnie się rozwijają, a my jak najszybciej chcemy ułatwić jego mieszkańcom wyjazd z osiedla. Z pewnością zwiększy to komfort ich życia, ale również polepszy funkcjonowanie okolicznych dzielnic, które będą beneficjentami tej drogi – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji
Polecany artykuł:
Od podpisania umowy wykonawca będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie dokumentacji, w tym m.in. uzyskanie decyzji środowiskowej dla planowanej inwestycji.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!