Najważniejszą częścią prac będzie wymiana wszystkich rozjazdów oraz szyn na środku skrzyżowania w miejscu, w którym tory się przecinają.
– Efekt inwestycji będzie podobny do tego, który osiągniemy dzięki pracom przy dworcu głównym – wyjaśnia prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – To przede wszystkim bezpieczniejszy i sprawniejszy przejazd. Ale też większy komfort dla podróżnych, mniejszy hałas dla mieszkańców oraz równiejsza jezdnia dla kierowców.
Przewoźnik, oprócz samych torów, wymieni bowiem również nawierzchnię. Na skrzyżowaniu pojawi się nowy, równy asfalt.
MPK szuka obecnie projektanta dla tej inwestycji – tego dotyczy rozpisany właśnie przetarg. Opracowanie przygotowane przez zwycięską firmę będzie musiało uwzględnić także remont torów na sąsiednich ulicach: św. Mikołaja i Ruskiej, aż do skrzyżowania z ulicą Kazimierza Wielkiego. Dokumentacja ma być gotowa wiosną przyszłego roku. Dokładna data rozpoczęcia prac na skrzyżowaniu będzie zależała m.in. od dostępności odpowiednich rozjazdów u producentów.
Plac Jana Pawła II to bez wątpienia jedno z najważniejszych skrzyżowań w mieście. Od strony mostu Sikorskiego do placu Jana Pawła II docierają zazwyczaj trzy linie tramwajowe. Ulicą Legnicką, główną arterią prowadzącą z zachodniej części miasta – siedem kolejnych.
Polecany artykuł: