Wnioski o zakup węgla można składać w wybranych Centrach Obsługi Mieszkańców - przy ul. Bogusławskiego i ul. Zapolskiej. Z możliwości składania wniosków skorzystać mogą osoby, którym przyznano wcześniej dodatek węglowy i wszyscy, których podstawowym źródłem ciepła jest piec na węgiel, co musi znajdować potwierdzenie w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Każdy wniosek zostanie zweryfikowany pod kątem spełnienia warunków. Informacja o tym, kiedy należy dokonać wpłaty, przekazywana będzie przez pracowników Ekosystemu, bo zależne to będzie od dostępności węgla w składach. Gdy dokonacie już wpłaty, to po dwóch dniach trzeba będzie odebrać fakturę w Punkcie Obsługi Klienta Ekosystemu przy ul. Sikorskiego 2/8. Faktura ta jest niezbędna przy odbiorze węgla. Każdy mieszkaniec na tym etapie dostanie już wykaz oraz numery do składów węglowych, by bezpośrednio umówić się na dostawę węgla.
Na jedno gospodarstwo domowe przypadać będą 3 tony węgla. 1,5 tony będzie można odebrać już w tym roku, a kolejne 1,5 - w 2023. Mieszkańcy, zgodnie z wytycznymi z rządu, będą mogli kupić węgiel po 2 tys. zł za tonę. Cena ta nie zawiera jednak usługi transportu ze składu do domu, a także pakowania w worki.
Ostateczny termin składania wniosków to 9 grudnia.