Już 1 września uczniowie wrócą do szkół w trybie stacjonarnym. Miasto Wrocław nie zapomina o promowaniu szczepień, także wśród najmłodszych.
- Do szkół i przedszkoli ruszy blisko 85,5 tys. dzieci i młodzieży, a przygotowania do nowego roku szkolnego rozpoczęliśmy jeszcze przed wakacjami, organizując specjalne akcje szczepień m.in. „Szczepienia na Dobry Początek Wakacji” dla uczniów i ich rodziców. W pierwszy weekend wakacji zaszczepionych zostało 1500 osób- informował Jarosław Delewski, Dyrektor Departamentu Edukacji - W związku z ogromnym zainteresowaniem akcją, powtórzyliśmy ją tydzień później, chroniąc przed wirusem kolejnych 600 osób.
W tej chwili we Wrocławiu zaszczepionych w pełni jest ok. 63% mieszkańców w grupie najmłodszych 12-19 lat około 50% ( 20-39 lat - 76,4%; 40-59 lat – 71%; 60-69 lat - 72,5%; 70+ lat - 85,9%). We Wrocławiu podano ponad milion 40 tys. dawek szczepionki przeciwko covid19.
Polecany artykuł:
Ministerstwo Edukacji Narodowej rozesłało pismo do szkół w sprawie akcji szczepień na terenie placówek oświatowych i w tej chwili dyrektorzy czekają na wyniki ankiet wśród rodziców. W razie konieczności miasto wesprze szkoły w organizacji punktów szczepień. Istnieje możliwość skorzystania ze SZCZEPCIObusa oraz innych mobilnych punktów, które mogą stanąć przed szkołą i w bezpieczny sposób podać preparat przeciwko COVID19 uczniom, ich rodzicom i nauczycielom.
Teraz nowa odsłona kampanii „Szczepan Się Szczepi”
W każdą środę emitowany będzie premierowy odcinek spotu na stronie wroclaw.pl , trailery znajdą się też w kinach (Nowe Horyzonty i Dolnośląskie Centrum Filmowe).
- Bohaterem spotu jest młody Szczepan, którego idolem jest raper TEDE. Szczepan nie chce się szczepić, widzimy go w różnych przestrzeniach, (m.in. w domu gdzie organizuje samotnie piątkową dyskotekę, w parku pokazując swoją kolekcję masek, w restauracji gdzie bawią się jego zaszczepieni rówieśnicy, i końcu w przychodni, gdzie szczepi się i spotyka swojego idola – rapera TEDE, który zgodził się na udział w spocie – tłumaczył Radosław Michalski, dyrektor Biura Promocji i Turystyki.
Poprzednie spoty odnosiły się do takich uczuć jak: współczucie, strach/lęk. Teraz takie komunikaty przestają oddziaływać zgodnie z zamierzonym efektem. Dlatego w kampanii skierowanej do młody postanowiono skupić się na humorze i wykorzystaniu muzycznych idoli nastolatków. Hip-Hop i rap ponownie (poprzednio w latach 90) przeżywa swój renesans wśród młodego pokolenia. Badania Narodowego Centrum Kultury z marca 2021 pokazują: 97% młodzieży deklaruje, że słucha muzyki, a dla dwóch trzecich młodych ludzi jest to niemal codzienny sposób na obcowanie z kulturą, 22 % z nich rapu, hip-hopu.