Rusza nowy pociąg z Polski do Czech. Do Pragi dojedziemy z wielu miast
To świetna wiadomość dla turystów, którzy chcą odwiedzić czeską stolicę. Zgodnie z zapowiedziami już od 15 grudnia wystartuje nowe międzynarodowe połączenie kolejowe z Polski do Pragi. Jak zapowiada PKP Intercity, pociągi Baltic Express w drodze do stolicy Czech zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu.
Nowy pociąg do Pragi to efekt współpracy PKP Intercity z Koleją Czeską (České Dráhy). Zaplanowano cztery kursy pociągu (3 dziennie i 1 nocny).
- Składy kategorii InterCity będą zatrzymywać się nie tylko w największych polskich miastach, tj. Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu, ale także w mniejszych ośrodkach, m.in w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku. Po stronie czeskiej w drodze do Pragi będziemy mogli wysiąść i wsiąść m.in. w Pardubicach
– przekazuje przewoźnik w komunikacie.
Najszybszy czas przejazdu do stolicy Czech z Poznania wyniesie 5 h 40 minut, a z Wrocławia około 4 h.
PKP Intercity z Polski do Czech. Ile kosztują bilety?
Pierwszy kurs pociągu Baltic Express do Pragi wyruszy 15 grudnia. Z Wrocławia odjazdy zaplanowano o godz. 5:15, 9:15, 13:15 oraz 17:15. Najkrócej pociąg z Wrocławia do Pragi będzie jechał 3 godziny i 51 minut. Przykładowo bilety na 16 grudnia kosztują już od 66,01 zł za osobę w klasie drugiej. W klasie pierwszej najtaniej zapłacimy 88,16 zł. Jest to jednak cena promocyjna.
- Bilet na miejsce siedzące do stolicy Czech z Gdyni w cenie bazowej wyniesie około 78 euro, z Poznania około 65 euro, a z Wrocławia 51 euro. Podróżni będą mogli skorzystać z tańszych biletów, w ramach oferty międzynarodowej Super Promo International
– przekazuje PKP Intericty w komunikacie.
Bilety na miejsca do siedzenia na przejazd do/z Pragi można będzie kupić:
- z/do Gdyni/Sopotu/Gdańska w cenie rozpoczynającej się od 29,90 EUR,
- z/do Bydgoszczy/Poznania w cenie rozpoczynającej się od 24,90 EUR,
- z/do Wrocławia/Kłodzka w cenie rozpoczynającej się od 14,90 EUR.
Ponadto przewoźnik informuje, że w relacji krajowej, na trasie Wrocław – Gdynia, oprócz wagonów międzynarodowych będą kursowały: dodatkowy wagon pierwszej klasy, wagon restauracyjny oraz 5 zmodernizowanych wagonów drugiej klasy.
- Łącznie na odcinku Gdynia – Wrocław pociągi będą miały 11 wagonów. Na tym odcinku pociągi Baltic Express będą obsługiwane przez nowe lokomotywy EU160
– czytamy.