Chodź miasto ogłosiło powstanie nowej linii autobusowej na Jagodno, zachęca również, by w tamtych rejonach poruszać się raczej rowerem. Autobus 310 ma jeździć po stosunkowo krótkiej trasie - kursował będzie on pomiędzy Wojszycami a Jagodnem. Ruszyła akcja informacyjna o dostępności komunikacyjnej.
Nowa linia autobusowa 310 na Jagodno. Akcja informacyjna miasta
W ramach kampanii informacyjnej, strażnicy miejscy rozdają mieszkańcom mapki z trasą nowego autobusu 310, który będzie kursował pomiędzy Wojszycami i Jagodnem. W akcję zaangażowani są również miejscowi radni osiedlowi oraz tamtejsze parafie. Główną rolą nowej linii ma być dowożenie dzieci do szkoły i przedszkola, choć będzie ona przydatna również w kontekście dojazdu do węzłów przesiadkowych w kierunku miasta.
Nowa linia autobusowa 310 na Jagodno. Jak będzie kursować?
Autobus 310 ma połączyć Wojszyce z Jagodnem, a jego trasa będzie stosunkowo krótka. Ma on jeździć od poniedziałku do piątku, więc najbardziej skorzystają na nim najmłodsi, którzy będą musieli dojeżdżać do nowo wybudowanej szkoły przy ul. Asfaltowej.
- Linia 310 jest krótka, ale bardzo ważna, ponieważ łączy dwa osiedla – Wojszyce i Jagodno. Dodatkowo, jest znakomitą i bezpieczną opcją dojazdową dla uczniów zespołu szkolno-przedszkolnego znajdującego się przy ul. Asfaltowej. Autobus będzie jeździł od poniedziałku do piątku, a najwięcej kursów zrealizuje o poranku i po godzinie 12, gdy dzieci kończą lekcje – tłumaczy Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu w Urzędzie Miejskim Wrocławia. – Już dziś mogę zdradzić, że 4 września, czyli podczas pierwszego dnia kursowania nowej linii, Klub Sympatyków Transportu Miejskiego zapewni uczniom niespodziankę w postaci jednego ze swoich zabytkowych autobusów. W ten sposób wspólnie uhonorujemy otwarcie nowej linii – dodaje Paulina Tyniec-Piszcz.
Zobacz, jak kursować będzie nowa linia autobusowa 310:
Mimo utworzenia nowej linii autobusowej, miasto zaleca jeżdżenie rowerami
Jak informuje miasto, "Jagodno to osiedle przyjazne rowerzystom - większość tak zwanej starej części osiedla to strefa zamieszkania z prędkością 20 km/h i pierwszeństwem dla pieszych i rowerzystów. W nowej części, gdzie powstają bloki mieszkalne, także prędkość jest na tym poziomie albo mamy strefy uspokojonego ruchu z równorzędnymi skrzyżowaniami. Równocześnie, przy głównych drogach osiedla - Buforowej, Konduktorskiej, a wkrótce Lutosławskiego i Asfaltowej są wydzielone i bardzo wygodne drogi rowerowe."
- Widać to dobrze w naszym internetowym systemie informacji przestrzennej na gis.um.wroc.pl. Przed otwarciem szkoły i przedszkola zrobiliśmy kilkakrotnie wizję lokalną z pracownikami Biura Zrównoważonej Mobilności, którzy na co dzień poruszają się zawodowo i prywatnie rowerami. Po osiedlu - jego lewej i prawej stronie całkiem wygodnie jedzie się drogami wewnętrznymi i osiedlowymi, a po dojechaniu do głównych ulic: drogami dla rowerów. Także na skrzyżowaniach rowerzyści są dobrze widoczni a przejazdy przez skrzyżowania są wygodne i bezpieczne dla rowerzystów. Słowem - nic tylko jechać na dwóch, a nie czterech kółkach do szkoły i przedszkola - mówi Monika Kozłowska-Święconek z Urzędu Miasta.