Otwarcie nowego fragmentu wschodniej obwodnicy Wrocławia oznacza jednocześnie jej domknięcie od północnej strony. Do dyspozycji kierowców dostępny jest 10-kilometrowy odcinek Łany - Długołęka, dzięki któremu będą mogli płynnie dostać się do autostradowej obwodnicy Wrocławia, drogi S8 oraz drogi S5. Nowy fragment to nie tylko sama jezdnia, ale także droga pieszo-rowerowa.
- Wschodnia Obwodnica Wrocławia to jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych przez samorząd województwa na Dolnym Śląsku i największa inwestycja drogowa powstająca w obszarze Wrocławia i aglomeracji wrocławskiej Dwa tygodnie temu otworzyliśmy fragment wschodniej obwodnicy między ulicami Grota-Roweckiego i Żernikami Wrocławskimi. Dziś oddajemy kierowcom północną część trasy, która domyka od północy system dróg wokół Wrocławia. To ważna inwestycja dla stolicy regionu i kolejny dowód na to, że sprawnie realizujemy inwestycje z myślą o mieszkańcach Dolnego Śląska – mówi marszałek Cezary Przybylski.
Do pełnego domknięcia obwodnicy brakować będzie jedynie jego południowego fragmentu do Bielan Wrocławskich, którego zbyt szybko spodziewać się jednak nie możemy. Najpierw Dolnośląska Służba Dróg i Kolei musi zgromadzić dokumenty niezbędne do ogłoszenia przetargu budowlanego, czego nie uda się już zrobić w tym roku.
- Do wybudowania pozostanie 5-kilometrowy odcinek od Bielan Wrocławskich przez miejscowość Wysoka, do ulicy Grota-Roweckiego. Ten odcinek został już całkowicie zaprojektowany, a projektant złożył u Wojewody Dolnośląskiego wniosek ZRID, czyli wniosek o wydanie zgody na rozpoczęcie inwestycji drogowej. Po uzyskaniu tej decyzji będziemy mogli ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych – dodaje Tymoteusz Myrda, członek Zarządu Województwa.
Wcześniej w grudniu otwarto także inny fragment wschodniej obwodnicy Wrocławia. Do dyspozycji kierowców oddano odcinek od skrzyżowania z ulicą Grota-Roweckiego do ronda przy ulicy Buforowej, o czym więcej przeczytać można w artykule poniżej.