Czerwiec to miesiąc w którym pojawiło się wiele zmian w programie "Rodzina 500 plus". Jedną z najbardziej istotnych jest to, że rodzice pobierający świadczenia musieli wypełnić nowe wnioski. Przysporzyło to sporo komplikacji. Dotychczas wypłatą pieniędzy zajmowały się Miejskie Ośrodki Pomocy Społecznej, teraz jest to Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Od czerwca br. zmieniły się terminy wypłat środków. Przelewy następują w 9 pulach. Są to kolejno: 4, 7, 9, 12, 14, 16, 18, 20 i 22 dzień miesiąca. "Każdy rodzic będzie mieć stały termin płatności, który może sprawdzić" - czytamy na Twitterze ZUS.
ZUS przestał wypłacać 500 plus. Dlaczego?
Pomimo ustalonych dokładnych terminów wypłat, ZUS przestał wypłacać świadczenia 500 plus. Dlaczego? Powód jest prosty. Okazuje się, że w złożonych nowych wnioskach zdarzają się pomyłki. Dużo błędów dotyczyło wskazania złego okresu – zamiast od 1 czerwca br. rodzice skazywali okres do 1 czerwca. Rodzice często także wpisywali źle numer PESEL dziecka.
Listen to "Jak najlepiej wykorzystać pieniądze z 500+?" on Spreaker.Podkreślenia wymaga fakt, że każdy błąd we wniosku uniemożliwia wypłatę świadczenia w normalnym terminie. Zakład Ubezpieczeń Społecznych zobowiązany jest bowiem dokładnie sprawdzić każdego potencjalnego świadczeniobiorcę. Jeśli w procesie weryfikacji zostaną zauważone jakiekolwiek nieprawidłowości, niezbędne jest dodatkowe postępowanie wyjaśniające.
Urzędnicy znajdują błędy we wnioskach i kontaktują się z tymi rodzicami, którzy źle wypełnili formularz. Najczęściej za pomocą Portalu Usług Elektronicznych. Warto więc sprawdzić, czy nie znajduje się tam informacja na ten temat, jeśli pieniądze nadal nie wpłynęły.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!