Kto i kiedy zrealizuje projekt?
Miasto w ciągu najbliższych tygodni przystąpi do przygotowywania przetargu. - Będziemy szukać wykonawcy, mam nadzieję, że uda się go szybko znaleźć. To duża inwestycja, bo obejmie nie tylko w torowisko, ale przede wszystkim też w infrastrukturę podziemną. Musimy w tej okolicy odwodnienie - mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Trasa przebiegała będzie wzdłuż ulicy Rogowskiej. Swój początek będzie miała na pl. Orląt Lwowskich i kończyć się będzie na pętli na Nowym Dworze.
Inwestycja 100-lecia!
Odcinek ten zakończy największą inwestycje komunikacyjną Wrocławia od ponad 70 lat. - Ostatnia największa taka inwestycja, to powstanie linii tramwajowej do Leśnicy w 1949 roku - podkreśla Krzysztof Świercz.
W miejscu dzisiejszej pętli autobusowej na Nowym Dworze powstanie zintegrowana pętla autobusowo-tramwajowa.
- Przygotujemy tam instalację pod punkt ładowania pojazdów elektrycznych. Wykonana zostanie także cała infrastruktura drogowo-komunikacyjna, no i przede wszystkim torowisko tramwajowe - podsumowuje Świercz.
W pobliżu stacji kolejowej Nowy Dwór kierowcy będą mieć możliwość zaparkowania. Powstaje tam już 70 miejsc parkingowych w systemie Park & Ride, w tym 3 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.
Wzdłuż ulicy Rogowskiej ma powstać także blisko 1,8km drogi rowerowej, 2,5km chodników oraz 4 pary przystanków. Tramwaje mają zacząć jeździć po tej trasie w 2023 roku.