Tramwaje ponownie pojawiły się na ul. Szczytnickiej we Wrocławiu
Wakacje we Wrocławiu to czas remontów dróg oraz torowisk. W tym roku ekipy specjalizujące się w tego typu pracach zajmowały się przebudową ul. Szczytnickiej. Z pewnością większość z nas przyzna, że tamtejsza droga wymagała odnowienia.
W związku z tym wymieniono sieć trakcyjną oraz wyremontowano torowisko. Nowe tory położone są na warstwie tłumiącej wibracje, dlatego też tramwaje nr 2 i 10, które wróciły na stałe trasy, powinny poruszać się znacznie ciszej. Całość kosztowała aż pięć milionów złotych.
To jednak nie koniec prac na ul. Szczytnickiej. Prawdopodobnie w przyszłości będą tamtędy jeździć tylko tramwaje, autobusy i rowery.
Co dalej z ul. Szczytnicką we Wrocławiu? Miasto planuje znacznie większy remont
Mimo że właśnie zakończył się remont torowiska przy ul. Szczytnickiej, niebawem zostanie podpisana umowa z projektantem na zaprojektowanie dwóch koncepcji kolejnych zmian. Tym razem dotyczą one przebudowy z likwidacją lub pozostawieniem ruchu samochodowego.
- Projektanci będą musieli się wykazać. To skomplikowane i ciekawe przedsięwzięcie, któremu bacznie będzie przyglądał się konserwator zabytków. Przypomnijmy, że w latach sześćdziesiątych XIX wieku po Szczytnickiej jeździła pierwsza linia tramwaju konnego. Dopiero później wybudowano tam linię elektryczną
mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji, w rozmowie z portalem wroclaw.pl.
Jedną z koncepcji jest niecałkowite wyłączenie ruchu samochodowego na wspomnianej ulicy. Wyjątkiem miały by być m.in. dostawy. Druga opcja to pozostawienie kierowcom możliwości korzystania z tej ulicy tak, jak teraz.
Mimo to w każdym wariancie ruch samochodowy prowadzony będzie torowiskiem (blisko osi jezdni). Władze miasta planują przeprowadzić konsultacje społeczne z mieszkańcami.
Niezależnie też od wybranej opcji, ul. Szczytnicka ma być przebudowana wraz z placem na skrzyżowaniu z ulicami:
- Polaka;
- Ładną;
- Reja;
- Nehringa;
- Skłodowskiej-Curie.
Mają pojawić się tam drogi rowerowe, ale też ma zostać:
- przebudowany przystanek;
- wybudowane dodatkowe przejście dla pieszych;
- ulica obsadzona roślinami.
Co więcej, jest również pomysł wprowadzenia niezabudowanych ogródków gastronomicznych.