Tramwaje wróciły na ul. Szczytnicką we Wrocławiu. To nie koniec remontów

i

Autor: wroclaw.pl, fot. Magdalena Pasiewicz

Komunikacja

Tramwaje wróciły na ul. Szczytnicką we Wrocławiu. To nie koniec remontów

2024-09-10 14:25

W czasie wakacji we Wrocławiu trwało wiele remontów dróg oraz torowisk. Jednym z nich była przebudowa ul. Szczytnickiej niedaleko Placu Grunwaldzkiego. Po kilku tygodniach w końcu przywrócono tam ruch zarówno tramwajowo-autobusowy, jak i samochodowy. To jednak nie koniec. Ulicę czekają znacznie większe zmiany.

Tramwaje ponownie pojawiły się na ul. Szczytnickiej we Wrocławiu

Wakacje we Wrocławiu to czas remontów dróg oraz torowisk. W tym roku ekipy specjalizujące się w tego typu pracach zajmowały się przebudową ul. Szczytnickiej. Z pewnością większość z nas przyzna, że tamtejsza droga wymagała odnowienia

W związku z tym wymieniono sieć trakcyjną oraz wyremontowano torowisko. Nowe tory położone są na warstwie tłumiącej wibracje, dlatego też tramwaje nr 2 i 10, które wróciły na stałe trasy, powinny poruszać się znacznie ciszej. Całość kosztowała aż pięć milionów złotych

To jednak nie koniec prac na ul. Szczytnickiej. Prawdopodobnie w przyszłości będą tamtędy jeździć tylko tramwaje, autobusy i rowery

Co dalej z ul. Szczytnicką we Wrocławiu? Miasto planuje znacznie większy remont

Mimo że właśnie zakończył się remont torowiska przy ul. Szczytnickiej, niebawem zostanie podpisana umowa z projektantem na zaprojektowanie dwóch koncepcji kolejnych zmian. Tym razem dotyczą one przebudowy z likwidacją lub pozostawieniem ruchu samochodowego

- Projektanci będą musieli się wykazać. To skomplikowane i ciekawe przedsięwzięcie, któremu bacznie będzie przyglądał się konserwator zabytków. Przypomnijmy, że w latach sześćdziesiątych XIX wieku po Szczytnickiej jeździła pierwsza linia tramwaju konnego. Dopiero później wybudowano tam linię elektryczną

mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji, w rozmowie z portalem wroclaw.pl. 

Jedną z koncepcji jest niecałkowite wyłączenie ruchu samochodowego na wspomnianej ulicy. Wyjątkiem miały by być m.in. dostawy. Druga opcja to pozostawienie kierowcom możliwości korzystania z tej ulicy tak, jak teraz.

Mimo to w każdym wariancie ruch samochodowy prowadzony będzie torowiskiem (blisko osi jezdni). Władze miasta planują przeprowadzić konsultacje społeczne z mieszkańcami

Niezależnie też od wybranej opcji, ul. Szczytnicka ma być przebudowana wraz z placem na skrzyżowaniu z ulicami:

  • Polaka;
  • Ładną;
  • Reja;
  • Nehringa;
  • Skłodowskiej-Curie. 

Mają pojawić się tam drogi rowerowe, ale też ma zostać:

  • przebudowany przystanek;
  • wybudowane dodatkowe przejście dla pieszych;
  • ulica obsadzona roślinami

Co więcej, jest również pomysł wprowadzenia niezabudowanych ogródków gastronomicznych

Sonda
Czy ul. Szczytnicka we Wrocławiu powinna być deptakiem?
Remont linii średnicowej w Warszawie znów opóźniony. Zacznie się dopiero w latach 30. XXI wieku!