Ponad rok trwał remont, który polegał na umocnieniu wału okalającego ulicę Ślęzoujście na Maślicach. Przy okazji wyremontowana została także sama nawierzchnia ulicy, zniknęła stara kostka. Wybudowano również chodnik dla pieszych, jest oświetlenie i nowe oznakowanie. Pojawiły się również progi zwalniające oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h. Jak informuje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, ma to poprawić bezpieczeństwo osób starszych, czy rodziców z dziećmi poruszających się tą drogą.
- Trwają obecnie ostatnie prace porządkowe na ulicy Ślęzoujście, która jest częścią wału przeciwpowodziowego. Droga i wał będą gotowe do połowy września tego roku, wówczas nastąpi oficjalne przekazanie inwestycji – przekazał Tomasz Jankowski, rzecznik prasowy ZDIUM we Wrocławiu.
To ostatni z brakujących elementów w ochronie przed powodzią
Inwestycja na Maślicach jest ostatecznym domknięciem systemu ochrony przeciwpowodziowej – podkreślają przedstawicie ZDIUM-u i Wód Polskich, które finansowo wsparły prace związane z umocnieniem wału.
- To ostatni z brakujących elementów, który dopina ochronę przeciwpowodziową Wrocławia. Wszystkie inwestycje związane z tą ochroną realizowane były po latach dwutysięcznych. Punkt kulminacyjny nastąpił między 2010 a 2015 rokiem, kiedy cały wrocławski węzeł został przebudowany – mówi naszej redakcji Jarosław Garbacz, rzecznik prasowy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu i dodaje, że na ukończeniu jest też rozbudowa wałów we wschodniej części miasta, nad Widawą. - Dzięki temu w stu procentach infrastruktura dostosowana zostanie do aktualnych wymogów i uchroni przed przejściem wody stulecia – zaznacza.
Przedstawiciel Wód Polskich podkreśla, że w przypadku nadejścia tak wielkiej fali powodziowej, jak w 1997 roku miasto tym razem powinno pozostać bezpieczne, o ile nie dojdzie do przerwania wału, w którymś z miejsc. Wały przeciwpowodziowe sprawdzane są na bieżąco. Kontrolę techniczną przechodzą co 3-5 lat.
Wał na Maślicach wybudowano w 1903 roku i do tej pory był mocno wyeksploatowany, posiadał nieszczelności. Jego kompleksowa przebudowa kosztowała ok. 12,5 miliona złotych, z czego 4 miliony złotych to wsparcie Wód Polskich.